От 1 юни градски транспорт в късните часове на нощта няма да има! Общинските съветници приеха с почти пълно единодушие промените в общинската транспортна схема, които орязаха и без това редките вечерни автобуси.

Точно 2 години, след като същия този орган предложи „стартова програма” с пускането на пет автобусни линии до полунощ, днес тя бе закрита официално. След 20 дни автобусите от линиите  - 1, 6, 12, 21 и 44 ще се изключват между 22:41 и 23:00 часа. Вероятно те ще се прибират още по-рано, тъй като Община Пловдив е дала реверанс на превозвачите от 4% неизпълнение на курсовете, така те могат да си спестят последните без да бъдат глобявани.

По време на дебатите се чу едно предложение от Йордан Иванов тази точка да отпадне, но тя не получи подкрепа от общинарите и така те гласуваха с лека ръка премахването на нощните линии.

Зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов, който е човекът изготвил предложенията от Общинската транспортна комисия, стоеше в ъгъла на залата на Градския дом на културата, без да каже и дума за предложението. Той не излезе да защити тезата си, защо е необходимо това прекрояване и в чия полза е то. Ясно е, че то е единствено и само в полза на превозвачите, които продължават да бъдат галениците на властта. Вероятно гузната съвест на Тодор Чонов не му позволи да стъпи президиума, макар доскоро той да не пропускаше да говори от високата трибуна.

Този макар и малък акт на Общинския съвет в Пловдив показва едно – няма никаква визия за реформи, а превръщането на градските автобуси в масов транспорт в Пловдив е кауза пердута.Няма друг голям град в България, при който в 22:00 часа да изключва опцията да се прибереш с градски транспорт.  В бъдеще няма как хората да спрат да използват колите си за сметка на автобусите, при положение, че те не могат да разчитат да се приберат с тях.

Здравко Димитров в предизборната си програма бе заложил на сериозни реформи в градския транспорт, но вече 6 месеца там са затвърждава единствено и само статуквото. Вече идва и логичният въпрос дали и Тодор Чонов има нужната експертиза за тази реформа, а още повече има ли желанието тя да се случи? В началото на мандата Здравко Димитров оправда вдигането на броя зам.-кметове с това, че всеки ще носи отговорността за неговия ресор. Въпросът е кога ще бъде потърсена отговорността за случващото се в  публичния транспорт, който се ползва от десетки хиляди пловдивчани .

TrafficNews разказа в поредица от материали нередностите в градския транспорт на Пловдив, а разкритията ще продължат.