Компанията, която притежава една от най-известните бирени марки в света - Corona, предупреди, че очаква най-слабото си финансово тримесечие за последните 10 години.

Основната причина за това се крие в коронавируса, чието разпространение блокира световната икономика и доведе до глобален срив в потреблението, пише британското издание Independent.

Белгийският пивоварен концерн Anheuser-Busch In Bev притежава някои от най-популярните марки на пазара, сред които са Budweiser, Stella Artois, Beck’s and Corona.

През последните два месеца обаче, на фона на разпространението на епидемията в Китай, компанията реализира загуби от над 170 млн. долара.

Anheuser-Busch очакваха силни продажби около празниците по случай посрещането на Лунната нова година в Поднебесната империя, но карантината, наложена заради коронавируса, всъщност доведе до точно обратното - масово свиване на потреблението.

Негативните финансови резултати принудиха компанията да намали драстично бонусите за изпълнителните директори и да занижи значително прогнозите си за първото тримесечие.

Според Anheuser-Busch основната причина за загубите се дължи на това, че много по-малко хора са излизали по заведенията заради опасността от заразата. Това се отрази на цялата туристическа и ресторантьорска индустрия в Китай, като много барове и заведения бяха принудени да обявят фалит.

"Нашият бизнес зависи в огромна степен от ресторантите, баровете и нощните заведения. Очакваме с нетърпения ситуацията да се нормализира. Представянето ни през 2019 г. не беше задоволително и не сме доволни от резултатите", заяви изпълнителният директор на Anheuser-Busch In Bev Карлос Брито.

По данни на Световната здравна организация разпространението на коронавируса достига "критична точка" и правителствата трябва да са готови да действат.

По-рано тази седмица и Diageo - най-големия производител на спиртни напитки в света, предупреди, че грипната епидемия ще изтрие около 230 млн. евро от печалбата за тази година.