Разпространеното твърдение, че "Фейсбук" и разглеждането на привлекателни снимки на привидно идеални преживявания предизвикват завист и ревност, не е вярно, предаде ДПА.
Германско изследване показа, че позитивните снимки обикновено предизвикват щастие у хората. Проучването на екип от центъра за медийни изследвания "Лайбниц" е обхванало 194 потребители на "Фейсбук" в Германия и е сравнило данните с резултатите за 207 американски потребители на социалната медия. Участниците е трябвало да посочат какви са четирите най-скорошни новини, които са получили на стената си, колко позитивни са били те, колко близки са били хората, които са им ги пуснали и какви чувства са предизвикали те у тях.
Резултатите показват, че повече хора говорят за щастие, отколкото за завист или ревност. Повечето хора се радват за приятелите си във "Фейсбук". Ключова роля в случая има силата на връзката със споделящия. Колкото по-силна е тя, толкова по-благородна е завистта за преживяното, а това е щастливо чувство.
TrafficNews.bg