Книга за живота му и със специална глава за преживяното като член на Управителния съвет на Пловдив 2019 пише художникът Матей Матеев. Живописецът ще разкаже от първо лице и съвсем обективно какво го е накарало да напусне, как е работил и за какво се е борил в УС.
„Махнах се в началото на 2019 г., но не исках да стават скандали около Европейска столица на културата и да се шуми около решението ми. Напуснах поради няколко причини. Първата е, че много от заложените в Апликационната книга събития и акценти не се случиха. Просто бяха неизпълними. Говоря за Тютюневия град, Адата, Марица. Аз съм човек на думата – каквото съм казал, съм го изпълнявал през живота си. В случая обаче, това нямаше как да се случи, защото няма как да влезеш в частна собственост без да си се договорил със собствениците. Тези проекти бяха идеал, мечта. Заменихме ги с много други малки, но странични. Накратко казано – излъгахме”, казва художникът пред PlovdivTime.bg.
Той е категоричен, че във фондацията има изключително активни и трудолюбиви млади хора, които неуморно работят за проекта Европейска столица на културата – Пловдив 2019. „В същото време усещах една надменност в някои членове н Управителния свет. Не искаха да ме чуят. Сред тях намерих и приятели като Антон Баев, проф. Стефан Костянев и Тони Симидчиева. Много неща, които предлагах, минаваха метър”, допълни Матеев. Той припомни и факта, че важните инфраструктурни проекти не са се случили навреме, за да се създаде атмосфера за събитията от програмата на културната инициатива.
„Не успяхме да поканим и да работим с пловдивските творци. Всички най-големи проекти бяха изпълнени от немци. Нищо против, но къде е творческият потенциал на града ни? Наясно съм, че тази година ще бъде отчетена като успешна от организационния екип пред Европа. Никой няма да допусне обратното при положение, че са вложени толкова много пари. Но и си давам сметка колко много и важни неща можеха да се случат, а не станаха. Ето затова напуснах, не можах да се примиря. В този проект видях много можещи хора със знания, но им трябваше и малко мъдрост”, каза Матей Матеев.
Той допълни, че е описал аргументите си в писмо до председателя на Управителния съвет на „Пловдив 2019”, както и до ръководството на фондацията. На въпрос ще има ли отрицателни герои в страниците от книгата, посветени на „Пловдив 2019”, Матеев отговори: „Ще бъдат такива, каквито сами са се описали с думите и действията си. Ще разкажа истината”.
Оставка от УС на фондацията хвърли днес и председателят на Занаятчийската камара Тони Симидчиева.
„Правя го едва днес, защото не исках в разгара на събитието да предизвиквам напрежение. Сега е подходящият момент – Пловдив има ново ръководство и то трябва да избере нови хора, с които да работи във фондацията. Моята лична причина да се оттегля е, че не се чувствам полезна”, коментира Симидчиева.
В сайта на фондация „Пловдив 2019” е посочено, че Управителният съвет е деветчленен. В момента там са изредени осем имена – председателят Иван Тотев, заместник-председателят Стефан Стоянов и членовете Александър Държиков, Тони Симидчиева, проф. д-р Стефан Костянев, Антон Баев, Христо Гюлев и Матей Матеев. След оставките на Матеев и Симидчиева обаче в Управителния съвет остават шест човека и ако от него се оттеглят Иван Тотев, който от понеделник ще предаде щафетата на Здравко Димитров, и заместник-кметовете Стефан Стоянов и Александър Държиков, които също ще бъдат освободени от постовете си (нещо, което Иван Тотев обяви след изборите), УС няма да има необходимия кворум, за да взема решения. А тепърва там предстои да се гласува една от последните големи отворени покани на стойност 3 млн. лв. – „Наследство”, която е насочена към това да подкрепи проекти в следващите две години.
Още от категорията
Министърът на културата не е разписвал плащания към Смолянския и Родопския театри