Symphonic terror - така се казва турнето на германските метъл класици Accept. И онова, което се случи на Античния в Пловдив снощи си беше истински симфоничен терор. Над 3000 екзалтирани фенове, които накараха римския театър да се пука по шевовете, бяха буквално пометени от мощта на рок ветераните, но едва ли някой от тях е останал разочарован. Accept и пловдивската филхармония устроиха истинско музикално пиршество, задоволило и най-големите рок естети. А симфоничните музиканти излязоха на сцената със специални костюми във вид на човешки скелети и изрисувани лица - "Оркестърът на смъртта", както я е обявен в турнето им.

Сигурно преди повече от 30 години никой не си е задавал въпроса как биха звучали метъл химни като Princess of the Dawn, Metal Heart или Balls to the Wall в съпровод на цигулки, тромбони, контрабаси и чела. Доживяхме да го чуем и отговорът е - грандиозно! Accept и музикантите от пловдивската опера демонстрираха нагледно колко величествен може да бъде хеви метълът със симфонични инструменти и колко величествена може да бъде симфоничната музика с тежки барабани, бас и китари. Отново чухме и колко величествена е музиката на Accept.

В публиката видяхме хора от няколко поколения - от невръстни деца до фенове на преклонна възраст. Което е доказателство, че хитовете, създадени от тази банда наистина са вечни. Началото бе симфонично. В половинчасов изцяло инструментален сет Accept ни разходиха из творчеството на гениалните Мусоргски, Шопен, Бетовен, Вивалди и Моцарт. Разбира се - пречупени през тежката призма на хеви метъла. Всъщност бандата никога не е криела увлеченията си към класическите мотиви и редовно ги е използвала в песните си. В този симфорок ураган обаче амалгамата бе пълна, а усещането - неповторимо.

След тежкото симхфонично интро на сцената излезе и американският вокалист Марк Торнило, който не щадеше гласа си и направи всичко възможно песните да звучат сякаш изпяти от легендарния му предшественик Удо Диркшнайдер. Един от гвоздеите на изживяването бе впечатляващият "диалог" на "Лебедово езеро" от Чайковски между китара на Волф Хофман /единственият останал оригинален член на групата/ и цигуларката Ава-Ребека Рахман, който заема централно място в шоуто.

Accept умело редуваха стари класики като Princess of the Dawn, Metal Heart с уникално вплетения мотив от "Elize" на Бетовен, Breaker, Fast as a Shark с парчета от по-новата история на бандата, а симфоничният съпровод под ръководството на енергичния диригент Димитър Косев, придаде на всички тях едно ново, различно и завладяващо звучене. За да дойде и грандиозният финал - естествено с емблематичната Balls to the Wall, на която над 3000 фенове ревяха неистово, а целият Античен театър буквално се тресеше от вибрации. Accept са в Пловдив и тази вечер. Ако снощи не сте успели да видите и чуете това грандиозно зрелище /което бе отдавна разпродадено/, пробвайте тази вечер. Не е за изпускане! Който не е успял, ще гледа DVD-то, което ще бъде заснето от двата концерта на Античния театър.