Да си велосипедист в Пловдив представлява предизвикателство с особено ниво на трудност, за което се изискват пакет от специални умения. Например - да избягваш пешеходци камикадзета и майки с колички, които по свое усмотрение избират алеите пред тротоара. Да развиеш способност за нощно виждане в неосветените участъци. Да се бориш за правата си на велосипедист, упорито пренебрегвани от висшестоящите шофьори. Да развиеш рефлекс за механично слизане и качване на велосипед при достигане на всяка прекъсната велоалея. А те преобладават. Да постигнеш резистентност към белодробни заболявания, възможни заради  обгазяване от изпарения автомобили в градския трафик.

При постигане на всички изброени качества, от притежател на колело се превръщаш в експерт-колоездач, който спокойно може да бъде окачен с лавров венец. Даже си е задължително.

Разбира се, всеки претендент за това отличие може да тества дали е минал всички нива на опитност. При това върху кратка отсечка в Пловдив. Такава е осигурена с любезното (не)съдействие на общината - върху велоалеята на моста на Адата. В участъка може да се проведе и състезание в дисциплина - стабилно колоездене върху неравности и ронливи участъци. Сложноста на трасето се степенува, а за по-опитните и уверени претенденти е предвиден бонус – прескачане и заобикаляне на дупки с диаметър над 30 см и дълбочина, варираща между 10 и 15см.

Апелираме Община Пловдив да помисли за тематична награда на онези от колоездачите, които успеят да преминат през източната и западната отсечки на велоалеята на Адата, финиширайки без телесна повреда. 

Предупреждение! По подобно трасе не бива уменията си да тестват неопитни хора, още повече новобранци в колоезденето по велосипедната мрежа на Пловдив. Подобно начинание може да доведе до тежки увреждания. Възможно е изхвърчане извън ограждения и попадане на пътното платно. Не се изключва вариантът за прелитане на велосипедист през мостовото съоръжение.

На две гуми в Пловдив и Лайпциг: Българка разказва за разликата да си велосипедист тук и на ЗападГрадът под тепетата има потенциал, но го влага основно за автомобилите, казва Диана

Разгледайте трасето тук: 

Да преодолеем трафика в Пловдив с колело - колко струва и предпочитат ли го пловдивчани?Какво се случва на пазара за велосипеди след едновременния старт на няколко инфраструтурни ремонта под тепетата?