Все още има дефицит на ел. устройства за онлайн обучение на ученици. От общо обявените 105 000 поръчани такива устройства, към момента има доставени само 7-8000 доставени. Това обяви министърът на образованието Красимир Вълчев.
Според данните 35 -40 000 деца няма да се включат ефективно в онлайн обучението, не става въпрос само са липса на устройства, а за нежелание да се включат в учебния процес.
„Заявени са устройства за онлайн обучение, но поръчките се бавят, като в момента има и дефицит на такива устройства в световен мащаб“, каза още Вълчев.
Относно това дали онлайн обучението е имитация на присъственото, той заяви:
„Не можем да компенсираме човешките животи, но можем да компенсираме образователните трудности. Там където има нужда може да се удължи учебния процес. Като при малките класове, може да бъде с две седмици“, каза той пред Нова телевизия.
Според него онлайн обучението е аварийна компенсаторна алтернатива, което е по-ефективно за големите ученици, но не толкова за по-малките ученици. Той е категоричен, че електронното обучение няма да замести присъственото такова, дори и в бъдеще. Като се изключва висшето обучение, където този модел показва резултати.