42 туроператори, журналисти, предприемачи и блогъри от 15 националности, както и представители на Българската асоциация на журналистите и писателите по туризма – АБУЖЕТ, се събраха в конферентна зала "Филипопол" в 9-тото издание на събитието. Целта на форума е да популяризира града-домакин като туристическа дестинация и да даде възможност на работещите в сферата на туризма да разширят международното си сътрудничество. Тази година Пловдив ще представи пред гостите своите културно-историческите обекти, природни забележителности и спортно-занимателни атракции.  

Срещата откриха г-жа Виделина Гандева, директор на ОП Туризъм - главни организатори на събитието - заместник-кмета по култура и туризъм, г-н Александър Държиков, инж. Любозар Фратев, председател на Съвета по туризъм Пловдив, както и заместник-министъра на туризма, Ирена Георгиева. След приветствията гостите се запознаха с презентациите на Фондация "Пловдив 2019" на тема „Добавена стойност на бранда Пловдив” и на Йосиф Бенбасат от Израел: „Синият път – алтернативен еврейски маршрут в Пловдив”. 

Основната тема на срещата засяга бързото развитие на Пловдив като туристическа дестинация. Домакините посочиха оптимистична статистика за настоящата и изминалата година – 10% ръст на туристите в Пловдив за 2016г., 20% ръст на приходите от туризъм и приходи над 6.5 милиона лева за първите 8 месеца от 2017. Бяха изтъкнати успехите на Пловдив през изминалата година, като проучените 35 археологически обекта. Археологически комплекс Небет Тепе и Площад Централен пък бяха посочени като приоритетни обекти за предстоящите две години. Подчертаха се и някои от проблемите, които се очертават пред туризма в Пловдив като недостатъчния капацитет на легловата база и малкото сцени, които да приютят богатата културна програма. По този повод зам.-министър Георгиева окуражи предприемачите да разгледат бизнес перспективите в хотелиерството.

По време на презентацията си, г-жа Радост Иванова, заместник-директор на Фондация „Пловдив 2019“ разказа за дългия път към титлата „Европейска столица на културата“ и представи културната програма на града за предстоящите две години. Фондацията работи по над 70 проекта, включващи 300 събития, най-мащабните от които фестивалите Opera Open, Plovdiv Jazz Fest и иновативния за 2018г. Love Swing Dance.

Друга интересна иновация е съставянето на т.нар. „Син път“ или новия туристически маршрут, представящ историята на евреите в Пловдив. Туристите от Израел са в топ 5 на международните посетители на града. 

 „Пловдив не е известен град сред англичаните. Някои от тях все още имат погрешна концепция за България и свързват името на страната ни със Социалистическия блок. Избрах да работя това, за да им покажа, че Пловдив е един съвременен и забележителен град. Надявам се на форуми като този да намеря съмишленици“  коментира Златина Тодорова, мениджър на британски туроператор. 

След презентациите участниците се отправиха към работните срещи, в които да обсъдят в детайли темите, касаещи пловдивския туризъм. Следобедната програма продължава с пешеходна обиколка на забележителностите в Стария град. Участниците ще имат на разположение два дни, за да се запознаят с града и неговите атракции. И, надяваме се, да го популяризират в родните си места.