Летище Пловдив от утре възстановява редовната си линия Лондон-Пловдив-Лондон, като ще се осъществяват по два полета седмично засега. Те ще кацат и излитат понеделник и петък. На аеропорта вече се приготвят за посрещането и изпращането на първите пътници от Лондон, които ще бъдат утре.
„Отделили сме терминалите, за да няма сливане на потоците – пристигащи/заминаващи. Има лекарски екип със кола на Спешна помощ, екипи на РЗИ и Гранична полиция. Ще бъдат спазени стриктно всички противоепидемични мерки, които са издадени от Министерството на здравеопазването. Ще работят, както термокамерите, така и ще се мери температурата на пътниците, при съмнения – ще вземем всички мерки”, каза изпълнителният директор на Летище Пловдив Спас Шуманов.
Очаква се пътниците да са хора, които имат трудови отношения в Англия и се прибират или връщат. Слабо е вероятно да идват все още туристи.
Докато летището възстановява поетапно оперативната си работа, съдбата му все още изглежда твърде неясна. На 10 юли изтича крайният срок за прием на документи за концесията на аеропорта. Той вече бе удължен веднъж, след като на първата дата нито една компания не пожела да подаде документи.
Видно от документацията към концесията се забелязва, че потенциалните концесионери имат немалко опасения относно работата на летището. Има няколко въпроса относно статута на земята, сградите и оборудването към тях. Причината е, че част от тях се водят на частното дружество „„Летище Пловдив“ ЕАД. Последните завършени дела присъдиха част от перона, част от хангарите и оборудването на частното дружество. В момента все още има дело, което се води във ВКС, но няма окончателно решение. Дълги години държавата плащаше по 20 000 лева на частното дружество наем, а след това са поискали 140 000 лева на месец. Тогава държавата прекратява договора и започват съдебни битки.
Потенциалните концесионери са запитали и как ще се осъществява евентуално дейността на летището, предвид частните терени и оборудване. Оттам са отговорили, че бъдещият концесионер може да предприеме действия за договаряне за наемането и евентуалното закупуване на част от активите на частното дружество.
Заради неясната съдба на съдебните дела не е изключено и за текущата процедура да няма желаещи за концесията на летището и тя да бъде удължена. Всичко това ще се случи на фона на различни отговорни държавни структури, които развиват идеи за направата на логистичен хъб на пловдивския аеропорт.
Как перонът на летището се оказа в частни ръце – вижте в линковете:
Летище Пловдив остава без перон? Присъдиха на частната фирма и новата част от пистата
Още от категорията
Двойно повече са случаите на домашно насилие, от началото на годината 18 жени са починали у нас