Версията за техническа грешка при влаковата катастрофа край Локорско е изключена. Неспазване на правилата за управление на движението в железниците е основната версия за тежкия инцидент, при който загинаха двама души. 

"Ако човек не прави грешки, няма да има произшествия", заяви зам.-председателят на УС на НБРПВВЖТ Бойчо Скробански.

Експертът от Националния борд за разследване на произшествията уточни след огледа, че системата за управление на влаковото движение е технически изрядна. Работила е и сигнализацията.

"Системата работи, по изследвания на място работи, и към момента на произшествието е работила. Ще се анализират действията на персонала в гарите", уточни Скробански.

Въпросът на който разследващите търсят отговор е кой и как е разрешил тръгването на двата влака, така че да се окажат в един коловоз.

"Моето убеждение е, че става дума за грешка на двамата машинисти. Влакова композиция, която е на коловоз за маневриране, напуска директно, а процедурата изисква да се премине на общия трак и там е спусъкът, който инициира системата за сигурност, който го следи, тази система е щяла да предотврати инцидента", коментира министърът на транспорта Гроздан Караджов.

"По лошо стечение на обстоятелствата събитието е станало в една крива на пътя, който е с малък радиус и времедействието и времевиждането са били в много къс диапазон", обясни Бойчо Скробански.

Тежката катастрофа доведе до оставки в ръководството на двете държавни компании и заявка от страна новия министър за реформа в железниците.

"Оставките на шефовете на "Товарни превози" и НКЖИ са приети от мен. Очевидна е нуждата да се обърнете внимание и да има реформа в системата за безопасност в НКЖИ, възложил съм два спешни доклада по отношение пропуски в системата и процедури за сигурността", каза министър Караджов.

Още в понеделник с представители на БДЖ и Националната компания "Железопътна инфраструктура" ще бъдат обсъдени и конкретни действия.

Продължава работата по отстраняването на дерайлиралите композиции.