Кой материал смятате, че е удачен за тротоарната настилка в квартала- естествен камък или бетон? Този въпрос е в основата на започналата онлайн дискусия за настилката на улици и тротоари в "Капана". Тя е инициирана от групата "Let "s talk about Kapana".  Пловдивчани, загрижени за визията на квартала, са разтревожени от тротоарите, настлани с беттонни блокчета , които се появиха на ул. "Железарска" , която в момента е в ремонт.


"Това е снимка на въпросната уличка. Вижда се единия павиран тротоар и пресечка, и другия бетониран. Снимката е в близост до писоарите. Около тях всичко е в бетон. На въпроса ми защо двата тротоара на една улица са различни, един от майсторите ми отговори, че само "до тук е Капана, нататък не е". Значи единият тротоар на "Железарска" влиза в Капана, другия не. Това, разбира се, са пълни глупости" пише една от участничките в дискусията.

Инициаторите припомнят и  съгласувателния документ, изготвен още в началото на ремонтите на настилки в Капана. В него са заложени следните изисквания:

- Да се инвентаризират преди ремонта, запазят и монтират обратно на местата им след нивелацията, каменните бордюри и съхранените каменни улеи от водосточните ръби към отводнителните линии
- Липсващите каменни бордюри да се изпълнят от камък по образец на съществуващите
- Всякакви видове изкопни работи свързани с подмяна на водоприемни шахти или др. подобни се извършват под наблюдение на археолог съгласно чл.161 ал.2 от ЗКН, като в случай на откриване на археологически обекти се прилагат чл. 148 и ч. 160 от същия закон

Документът е подписан от зам. министъра на културата Велислава Кръстева.


Щом дори бордюрите трябва да са каменни, а не бетонни, какво остава за цели бетонни тротоари, каквито се правят на ул. "Железарска"?


TrafficNews.bg