Комисията за защита на конкуренцията безусловно разреши сделката по придобиване на едноличен контрол върху „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД и дъщерните му дружества от страна на „Юнайтед Медия“. Това стана ясна от публикувано днес съобщение.
Въз основа на извършената оценка Комисията прие, че концентрацията няма да доведе до установяване или засилване на господстващо положение и не би могла да породи антиконкурентни ефекти.
В решението си КЗК постанови, че предвид процесите на дигитализация, телевизионната индустрия функционира в условията на силно развиваща се технологична среда и се характеризира с наличието на множество пазарни участници, които се намират в сложни взаимоотношения помежду си и са в постоянна конкуренция.
Купувачът е собственик на телекома "Виваком" и предстои да придобие едноличен контрол върху цялата палитра от продукти - „Нет Инфо“; „Дарик нюз“; „Ви Бокс“; „Елит Медия България“; „Радио Веселина“; „Радио Експрес“; „Витоша ФМ“; „Агенция Витоша“ и „Агенция Атлантик“.
Неофициално източници от банковите среди посочват, че сделката е между 250 и 280 милиона евро. Сегашните ѝ собственици - братята Кирил и Георги Домусчиеви, я купиха за 185 млн. евро от шведската компания MTG (“Модърн таймс груп”) в края на февруари 2019 г. Така за две години цената на Нова телевизия е поскъпнала с около 100 милиона евро, но това е защото към нея бе прибавена и цялата онлайн група “Нетинфо”, както и още медии.