Мухлясали кюфтета в голяма верига магазини. На това се е натъкнала жена от Пловдив, която сигнализира на TrafficNews.bg за случая. Жената минала през магазин Кауфланд на булевард "Пещерско шосе" в четвъртък вечерта с намерението да си купи вечеря. Това и направила. Сред покупките й били охладени и опаковани пилешки кюфтета на стойност 3,19 лв.

Неприятна изненада обаче чакала пловдивчанката, когато тя се прибрала вкъщи. Отворила кюфтетата и открила, че те целите са покрити с мухъл. Кюфтетата са купени на 8 декември вечерта, а срокът на годност, посочен на опаковката, сочи 12 декември. "Бясна съм!", коментира жената. "Просто леко е била отворена опаковката сигурно, но пък те са длъжни да проверяват целостта на опаковката. И уж беше в хладилник!", заяви тя.

TrafficNews.bg информира за случая Кауфланд България. Оттам обясниха, че ежедневно артикулите в магазините се проверяват с оглед срока на годност. Успоредно с това външният вид се следи от служителите в магазините. Температурата в хладилниците във всички магазини се следи по три пъти на ден, за да е сигурно, че артикулите се съхраняват по начина, определен от производителя. Прясното и охладено месо, месните заготовки, както и плодовете и зеленчуците се проверяват на две нива - веднъж при приема на стоката в склада и впоследствие в самия магазин. За всички продукти служителите в магазина имат ангажимент да следят и срока на годност (което е фиксирано и чрез автоматизирана система).

"При стоки с температурен режим на съхранение се измерва и температурата, за да е сигурно, че артикулите, които се приемат, се съхраняват в съответствие със зададените правила. Успоредно с това разполагат и с вътрешна система за обмен на информация между различните магазини за стоки, при които са регистрирани несъответствия", обясниха от пресцентъра на веригата.

Не е ясно как при всички тези проверки се е стигнало до развалянето на кюфтетата до такава степен. Според търговците "съхранението на артикулите трудно би могло да е причина за нередността". Що се отнася до състава на артикула, в случая кюфтетата, те препоръчват да се свържем с фирмата производител.

В крайна сметка се оказа, че поне пловдивчанката може да замени продукта. Това могат да направят и всички потребители, които са се сблъскали с нередност в някоя от стоките. В такъв случай от магазина заменят артикула или връщат парите за него след предоставяне на касова бележка. 

За всеки случай обаче, където и да пазарувате, оглеждайте добре стоките преди да ги закупите.

Още новини четете ТУК

TrafficNews.bg