Facebook обеща да дари 100 милиона долара за финансиране и рекламни разходи в подкрепа на новинарски организации по света, чиято дейност е засегната от засилващия се натиск от пандемията на коронавируса, пише Reuters.

Издателите на новини, особено печатни медии, поеха основната тежест в сектора, тъй като много рекламодатели изтеглиха своите маркетингови бюджети, за да възстановят разходите си поради несигурността, свързана с вируса.

160-годишният вестник L'Osservatore Romano на Ватикана, който преустанови печата миналата седмица, беше последният в редица печатни издания, които се борят да работят в безопасни условия след избухването на огнищата.

Дарението на Facebook включва 25 милиона долара за спешни безвъзмездни средства за финансиране на местни медии и 75 милиона долара за маркетингови разходи за нови организации в световен мащаб.

Социалната мрежа заяви, че първият кръг от субсидиите е преминал в 50 местни нюзрума в САЩ и Канада.

В петък компанията майка на Google - Alphabet, също заяви, че ще дари повече от 800 милиона долара средства и рекламни кредити на бизнеса и здравните организации.

 money.bg