Създателят на Facebook Марк Зукърбърг обяви редица промени в някои от най-популярните интернет приложения в света. Те засягат целия портфейл от социални приложения на компанията - Facebook, Instagram и WhatsApp. Новият дизайн на приложенията и новите функции в тях са директен отговор на критиките как компанията на Зукърбърг защитава личните данни на потребителите, информира БНТ.

Компанията възнамерява да сложи поверителността на данните на първо място, обяви Зукърбърг. Той призна, че трябва да работи много, за да може да изгради наново доверието на хората във фирмата.

В реч пред разработчици на приложения Марк Зукърбърг обяви следните промени:

- Съобщенията, изпратени чрез приложението Messenger ще бъдат изцяло кодирани по подразбиране, което означава, че Facebook няма да вижда написаното, а съобщенията ще са напълно интегрирани с приложението WhatsApp.

- Инстаграм започва изпитанията на "частен брояч на лайкове". Това означава, че брoят на лайкове на дадена публикация може да остава скрит за всички, освен за автора ѝ.

- Ще бъде въведен "по-ефимерен" метод да се споделя съдържание чрез съобщения. Това означава, че няма да се прави перманентен запис на съобщенията както досега.

- Методът за защитени плащания чрез приложението WhatsApp, който компанията тестваше в Индия, ще бъде въведен и в други държави по-късно тази година.

- Приложението Facebook ще бъде променено, като групите ще станат централни за нюзфийда, а вероятно ще бъде сменен и типичния за приложението син цвят. Новият дизайн и фокус върху групите тръгва първо в САЩ, след което и в останалата част на света.

- Постовете в Instagram няма да започват задължително със снимка или видео. Вече ще може да се споделя съдържание само чрез текст, стикер или рисунка, благодарение на нова функция за камерата на телефоните.