Най-големият големият дом в света и най-скъпият в Америка вече официално е завършен и е обявен за продан на пазара на имоти.
Рекордното по мащаб имение в Лос Анджелис е с РЗП от 9290 кв. метра жилищна площ и е обявено с ориентировъчна цена от близо 240-350 милиона долара.
Работата по имението продължава близо десетилетие. То е разположен на парцел от над 20 декара в шикозния анклав в Лос Анджелис на Bel Air. Затова и носи изключително точното име The One - "Единственият". Интериорът му остава строго пазена тайна по време на изграждането. Досега. В началото на 2021 имотът беше обявен на пазара на имоти и с това излязоха кадри, които показват дизайнерските и естетически умове, които са проектирали и изпълнили дома.
Заобиколен от три страни с ров и 122 метра дълга пътека за джогинг, имението сякаш се носи над града. Изработката на The one тече в продължение на осем години и в нея участват 600 работници. Домът е проектиран от архитекта Пол Макклийн, а интериорният дизай е дело на Катрин Ротонди, които са привлечени от собственика и разработчика на проекта - Нил Ниями.
Използването на черно, бяло и сиво в целия дом се основава на желанието на Ниями да има неутрална палитра, която да позволи на пейзажа и панорамите да блестят. Черпейки вдъхновение от заобикалящата среда и историята на модернизма в Лос Анджелис, Макклийн е свързал вътрешността на дома с външната страна, „за да осигури този типичен живот в Лос Анджелис, но в по-голям мащаб“, описва той.
„За да позволим на в дома да има уют, отделихме пространствата за забавления от дневните. Първите са разположени на долното ниво и това създава цокъл, на който да седи останалата част от къщата, и намалява видимата му маса“, обяснява архитектът.
Домът разполага с 42 бани, 21 спални, главен апартамент с площ от 5500 квадратни метра, гараж с 30 паркоместа, боулинг с четири платна, спа център, киносалон с 30 места, „крило на филантропа" с капацитет от 200 места - за благотворителни гала събития с плаващи зони с изглед към Лос Анджелис, небесна палуба от 10 000 квадратни метра и пет басейна, фитнес, салон за красота и др.
Високи над 9 метра палми, блестящ плувен басейн - това е само част от външния облик на впечатляващото имение The One.
Заедно с Ниями, Ротонди, основател на KFR Design, работи по интериорния дизайн, за да оформи отличителни пространства, които се преливат едно в друго въпреки величието на къщата.
„Наистина ме влечеха елементите на „уау фактор“ в сектора на хотелиерството, казва Ротонди, който черпи вдъхновение от топ луксозни хотелски марки като Aman, Bulgari и Baccarat.
Междувременно цветната палитра на дома, меки текстури и осветление са перфектен мизансцен за бутилка вино. Индивидуално изработени рафтове с LED и черен лак от Италия задават тон в огомната библиотека. Благодарение на сътрудничеството между Creative Art Partners и Art Angels, имотът разполага с впечатляваща колекция от произведения на изкуството, включително инсталация на пеперуда от Стивън Уилсън на долното ниво и персонализиран панел на Niclas Castello в черно и сребро в офиса.
Има и богата колекция от мебели по поръчка от скъп американски бранд. Домът разполага със собствен салон за пури.
"Чувствах този проект едновременно вълнуващ и плашещ“, казва Макклийн. Но впечатляващата възможност и дългогодишната му връзка с Ниами убеждават Макклийн не просто да поеме проекта, но „да създаде нещо уникално и грандиозно“. Със сигурност го е постигнал.
Таваните на имението са високи 8 метра. Главният вход на дома води до множество точки с панорамна 360-градусова гледка към Тихия океан, центъра на Лос Анджелис и планините Сан Габриел. Входното пространство е изпълнено с вода, заедно със скулптура и мост.
„Водата е нещо, което често използваме в процеса на проектиране, защото позволява сензорна промяна, която ви помага да се приспособите към обкръжението си“, казва Макклийн.
Поради наскоро одобрените градски наредби, къща с такъв мащаб никога повече няма да бъде построена в Лос Анджелис, което означава, че The One наистина ще остане единствен по рода си.
„Този проект беше толкова дълъг и образователен път за всички нас“, отбелязва Макклийн.
„Към него се подходи с вълнение и беше вълнуващо за създаване, но не мисля, че никой от нас осъзнаваше колко точно усилия и време биха били необходими за завършване на проекта. Сега е време да намерите идеалния купувач за него", посочи инвеститорът.
Според някои оценители имението може да стигне и цена от 500 милиона долара.
Снимки: Дъглас Фридман, "Инстаграм" и др.
Още от категорията
САЩ наложиха стотици санкции, насочени срещу Русия, включително и на китайски компании