Пловдивският екипаж Георги Гераджиев/Георги Гаджев (Форд Фиеста ST) се представи отлично на Зимно рали Ковасна в Румъния. Те се класираха на първо място в класа техния клас, второ от всички български участници, десето от всички четиридесет и четири завършили екипажи. Също така бяха най-бързата кола с един двигателен мост!
Зимно рали Ковасна бе първият румънски кръг за годината, макар че състезанието не важеше за шампионата на северните ни съседи. Както се разбира от името на ралито, то се провежда на изцяло снежна настилка (и е единственото такова в региона), а автомобилите са оборудвани със специални зимни гуми с метални шипове, подходящи за сняг и лед. Пет български екипажа взеха участие в надпреварата, като освен представителите на АСК „Пловдив“ Георги Гераджиев/Георги Гаджев (Форд Фиеста ST) в Румъния бяха още: Георги Янков/Цветан Балджиев (Мицубиши Лансер ЕВО 9), Светозар Колев/Стефан Кордев (Рено Клио RS), Огнян Герджиков/Николай Китанов (Рено Клио RS) и Никола Мишев/Янаки Янакиев (Пежо 208 R2). Всички те се втурнаха смело в битката с домакините от Румъния, както и с другите гости от Унгария и Италия, като сред екипажите ясно се открояваше името на известната от 80-те и 90-те години на миналия век италианска навигаторка Фабриция Понс, която тогава бе в екипаж с пилоти като Мишел Мутон, Ари Ватанен и Пиеро Лиати.
Рали Ковасна бе едно много интересно предизвикателство за нас! Всъщност нямахме много възможности за подготовка поради липсата на сняг в България, като за настройването на колата щяхме да разчитаме само на шейкдауна на самото състезание, разказа Георги Гераджиев. Трудностите обаче започнаха още преди това – по време на опознаването на специалните етапи – заради неподходящите гуми на тренировъчната ни кола. Трасетата бяха доста хлъзгави и нарочно непочистени, поради което на няколко пъти закъсвахме, а това ни забави допълнително. Едва през втория ден на опознаването успяхме да се концентрираме максимално и да направим добри записки, допълва пилотът.
Времето все още беше доста студено и благодарение на това на шейкдауна имахме шанс да настроим колата добре. Имахме добро сцепление, което не е много естествено на сняг, но все пак можехме да започнем ралито с много стегнато темпо, което си пролича от времето ни на първия специален етап в събота (1 февруари), въпреки гъстата мъгла и голямото изкачване. Фиестата ни бе подготвена отлично и можехме да настискаме сериозно. Не беше проблем да атакуваме – дори можеше да се поддържа и побързо темпо, но от много време не бяхме карали на сняг с такива гуми и не знаехме какво да очакваме, а в такова спринтово рали всяка грешка можеше да бъде много фатална.
Със силно каране по етапите от първия ден успяхме да натрупаме солидна преднина при автомобилите с един двигателен мост и така за втория ден трябваше просто да завършим състезанието в добро темпо. Единственият ни проблем бяха гумите, които от средата на първия ден започнаха да губят шипове заедно с основата си. Това ни накара да бъдем много предпазливи в началото на неделния ден. Въпреки това успяхме да се справим със ситуацията и да завършим ралито на първо място в класа ни, второ от българите, десето от всички четиридесет и четири завършили екипажи, както и като най-бързата кола с един двигателен мост! Изключително съм доволен от постигнатия резултат и от представянето ни в Зимно рали Ковасна! Карането на снежна настилка е любимото ми и това състезание вече ще бъде задължителна част от моя календар занапред!, завършва Георги Гераджиев.
Още от категорията
Дубълът на Ботев спечели срещу Лудогорец 2