Бул. „Цар Борис III Обединител” в „Северен”, кръстовището на Сточна гара, Голямоконарско шосе, Пещерско шосе, Брезовско шосе, Коматевския възел и връзките с „Никола Вапцаров” и бул. „Хаджи Димитър”. Това са 6-те критични точки в Пловдив, където трафикът в час пик е ад и най-добре да ги избягвате, ако имате възможност.
Ремонтите в Пловдив, които в момента не са чак толкова много, сериозно се отразяват на движението, а лошите новини тепърва предстоят. Преди тях обаче ще има една добра – до края на седмицата трябва да отворят за движение цялото Околовръстно шосе от Пещерско шосе до АМ „Тракия”. Това значително ще облекчи трафика по една от основните артерии в Пловдив – Голямоконарско шосе. По друга входна артерия – Пещерско шосе положението също е доста тежко. Поради това градските власти решиха да отворят за двупосочно движение едното платно на бул. „Хаджи Димитър”, като тече ремонта. Това обаче все още е спорно, дали ще постигне някакъв ефект. С индексацията на договорите се очаква да се форсира и работата по Брезовско шосе.
С това обаче добрите новини приключват, като Пловдив се готви за трите най-тежки ремонти и строителни дейности, които може би са извършвани в последните 20 години – пробивът под Водната палата, дейностите по Южния обходен колектор и пробива под Централна гара.
Тази седмица се очаква да е първата копка на кръстовището на две нива на бул. „Марица – Юг”. Със старта на дейностите ще се премахне кръговото кръстовище, което автоматично прекратява предвижването – изток – запад по булеварда. Освен това едното платно на Панаира също ще бъде затворено.
Следващият обект, който ще създаде сериозни главоболия на шофьорите в проекта на ВиК за Южния обходен колектор. Стартът ще е от ул. „Модър” към „Царевец”. Това е нужно, за да може да се даде фронт на работа по пробива между двете улици. Веднага, след като се приключи там започва и истинския екшън. Смяната на огромните колектори ще затворят изцяло ул. „Царевец” и бул. „Ал. Стамболийски”, както и кръстовището с Кукленско шосе. Все още не е ясно как ще бъде етапиран ремонта на булеварда в Кючука.
С началото на 2023-а се очаква и „Трейс груп холд” да се прехвърлят от северната страна на Централна гара, а това включва затваряне на бул. „Христо Ботев” и бул. „Васил Априлов” от ул. „Любен Каравелов”.
Към тези дейности ще се включи и ремонта на Кукленско шосе, както и други „дребни ремонти” в районите на Пловдив.
Ето и снимки от най-невралгичните места в Пловдив:
Голямоконарско шосе:
Ремонтът на Брезовско шосе:
Кръстовището на Водната палата:
Кръстовище Сточна гора:
Още от категорията
Прокуратурата не е съгласна с гаранцията на петролния бос Живодар, пусна протест