Община Пловдив ще трябва да върне 850 000 лева по оперативна програма, от която бяха платени над 21 млн. лева на „Индра”. Причината е финансова корекция, наложена от Управляващия орган на програмата към Регионалното развитие и благоустройство. Причините за корекцията са функционалността на електронно-билетната система, във времето, когато тя трябва да работи в 5-годишния срок за устойчивост. Един от мотивите е електронно приложение, което така и не е заработило, както и други общи проблеми при функционалността й.
Въпреки че системата така и не тръгна, а в момента е замразена, градската администрация ще трябва да извади бюджетни средства, за да възстанови парите. Община Пловдив ще обжалва решението, като административните съдии трябва да решат за финансовата корекция.
Припомняме, че срокът за устойчивост на проекта от 5 години свърши през март тази година. Преди това се правиха опити тя да заработи, но това така не се случи. След март пък официално от Община Пловдив изключиха цялата билетна система, а мотивът бе, че „Индра” не са сертифицирани към НАП.
От платените близо 21 млн. лева към „Индра” Община Пловдив задържа 490 000 лева банкова гаранция, която видно няма да стигне дори за корекцията, ако тя остане. Общинските юристи са завели иск към испанската фирма за 1,5 млн. лева, който е разпределен към Софийски градски съд.
От прокуратурата пък все още не са обявили резултат от проверката за европейския проект.