"Меритранс 2017“ вече обслужва  линия №37 от градския транспорт. Досега тя се държеше от „Хеброс бус”, като собственикът на фирмата Веселин Дошков, даде разрешение тя да се поеме от друг превозвач от 1 септември.

Линия 37 е една от трите с най-отчайващи показатели що се касае до изпълнение на курсовете. Другите две отново са на „Хеброс бус” – 29 и 99. И трите линии са по договора от 2018 година, който по неясни причини не бе прекратен, а се тръгна за това действие към този от 2016 година.

Въпреки договора и прехвърлянето на шофьори към Веселин Дошков изпълнението по една от основните линии на Пловдив – 29, продължава да е отчайващо. През изминалата седмица тя има по-малко от 50% изпълнение. На практика по улиците са се движили два автобуса и половина вместо 7, което на всичкото отгоре е лятното разписание.

През делничните дни са се движили два автобуса и един до обяд. Това значи, че всеки, който е чакал линия 29 е стоял поне 30 минути на спирката, защото е имало по един автобус в посока.

Новата седмица ще покаже дали Дошков ще успее да вкара в нормално изпълнение другите си две линии. А ако това не даде резултат, то Община Пловдив задължително трябва да прекрати и този договор. 15 септември чука на вратата, а линиите 29 и 99 се използват от много ученици.

Предстои тази седмица да стане ясно и как ще се разпределят превозвачите с временни мерки по линиите 9,11,17,21,25,26,36 и 113 , чийто договор ще се прекрати на 10 септември.

Всяка една линия от градския транспорт на Пловдив трябва да има минимум 85% изпълнение на курсовете, всички автобуси да са с климатици и Евро 6 екологичен клас на двигателя. Неизпълнението дори на едно от тези условия е основание за прекратяването на договора.

Персонална отговорност за ситуацията с линиите и прекратяването на договорите с превозвачите носи зам.-кметът по транспорт Савина Петкова. По всичко личи, че тя е човекът, който пази Веселин Дошков от това да бъде изхвърлен от градския транспорт на Пловдив. Тя неведнъж е лансирала идеята Община Пловдив да даде милиони, за да купи „Хеброс бус“ – дружество, което е пред фалит и почти без активи.

„Моралният” Дошков, или защо „Хеброс бус” няма място в градския транспорт на ПловдивДокато бившият монополист си прави каквото иска – то и другите превозвачи, ще знаят, че всичко е позволено

Защо „Хеброс бус” пак мина между капките и пази ли някой в Общината Веселин Дошков?Община Пловдив прекрати най-после договор с превозвачите, но не той бе най-спешен

Спасяването на ветерана Дошков: Трансферират шофьори при него, но му взимат линияОт първи септември линия 37 ще се обслужва от „Меритранс 2017" ЕООД