Венцислав Диков откри първата си изложба в Пловдив от 2006 година насам. Платната, които е изложил в „Лабиринт“, се допълват по смисъл и тон от музиката, композирана от него. Картините имат и свой естествен предшественик в лицето на предишната му изложба „Шаман“ в столицата.
Новата експозиция „Сън“ съчетава част от последните му картини, рисувани по света и у нас, някои от които не са излагани никога преди. Той работи предимно с масло и прескача граници, за да постигне баланс между абстрактна и фигурална живопис.
Независимо, че сънят и несъзнаваните преживявания обединяват картините от изложбата му в галерия „Лабиринт“ и тази в София, Диков споделя, че творбите му са се родили с много безсънни нощи. Потомственият музикант обяснява това с факта, че често пъти сънят отсъства при един художник. Но пък ражда една неподправена енергия, която вдъхновява да търсим.
„Преди да им придадем очертания, сънищата са безформени. Ние извличаме формите от хаоса“, казва Диков и допълва: „Картините нямат смисъл и цел сами по себе си. Те се появяват, когато бъде установена връзка с творбата“.
„Сън“ и картините въобще той определя като въже към подсъзнанието, по което се спускаме, но после оставяме там, за да може да се издърпаме обратно.
„Иначе ще се изгубиш там, защото е необятно“, казва Диков.
Абстрактното изкуство за съня се радваше на голям интерес от пловдивчани по време на откриването на изложбата. Сред гостите бяха Елена Кристиано и нейни близки, които споделят, че се радват на изкуството на Диков както у дома, така и в офиса.
Изложбата „Сън“ ще остане на територията на тепетата до 8 май и може да бъде видяна в галерия „Лабиринт“.
Още от категорията
Платна с италианска техника представя млада пловдивчанка на първата си изложба под тепетата