Бутането на Бетонния мост ще доведе до пътни блокади в „Южен“ и е по-добре да не се прави, така може да се обобщи мнението на кмета на района Борислав Инчев относно мащабния проект, който предвижда Общината. Пред репортер на TrafficNews.bg той изтъкна изключителната важност на проекта за пробива под Централна гара и заяви, че той ще улесни изключително много жителите на Кючука и целия район.

Припомняме, че тази тема предизвика противоречиви мнения както в пловдивските общественици, така и в пловдивчани, които се разделиха на различни полюси.

Пловдивчани на различно мнение по темата за събарянето на Бетонния мост ВИДЕО

И все пак към този момент се планува да бъде изграден пробив под Централна гара, а когато тази пътна връзка бъде изградена ще започне събарянето на моста.  По първоначални сметки това трябва да се случи до 2021 година.

„Пробивът под Централна гара е от изключителна важност. Ясно е, че трябва да се осъществи от 50 години. Разбирам страховете и опасенията на една част от хората и то най-вече на тези, които имат имоти в тази отсечка. Много по-важно обаче е да кажем, че с осъщественото на този пробив много ще се подобри пътно-комуникационните връзки между район „Южен“ и „Централен“.  Иска ми се вече да не  говорим в бъдеще неопределено време за този проект, а да кажем, че до три години  този пробив ще се осъществи.  След като се пусне новата връзка пловдивчани, ще го оценят“, заяви Инчев.

В същото време обаче, той определи решението за събарянето на Бетонния мост като необмислено и прогнозира, че това по-скоро ще доведе до пътни блокади в район „Южен“, отколкото да улесни движението.

„Бетонният мост изпълнява своето основно предназначение от 50-60 години и със сигурност има технически начини да бъде приведен в съответствие с изискванията на НКЖИ. Експертите трябва да кажат дали да бъде повдигнат или жп линията да бъде леко потопена. Следва, когато взимаме решение нещо да бъде премахнато, да сме дали достатъчно убедително твърдение, защо трябва да се случи. Тук нещата бяха пренебрегнати. Експертите трябва да си кажат своето мнение и да има съответните технически проектни решения и най-накрая да се вземе справедливо и адекватно решение какво трябва да се прави. За голяма част от живущите в „Южен“ това има много силно сантиментално значение. Трябва да се говори внимателно за темата Бетонен мост  и да има алтернатива, която трябва да бъде дадена“, коментира районният кмет.

Как ще изглежда пробивът под гарата и съдбата на Бетонния мост – митове и истини ВИДЕОПодземното съоръжение ще струва 45 млн. лева, стартът на дейностите през 2019-а

Той добави още, че след бутането на съоръжението, целият поток от 83 000 жители на района, както и всички от Родопската яка ще се насочат в двата края на района – надлез „Родопи“ и „Коматевския възел“, което ще предизвика големи задръствания и тапи. Според него към този момент малките улички в Кючука не са готови да поемат този трафик. 

Борислав Инчев се надява през лятото на 2019, да се започне работа по улица „Даме Груев“, където в момента остава само да бъде финализиран техническият проект. Относно ремонта на улица „Кукуш“ той бе скептичен, че ще започне през следващата година.

Разширяват три ключови пътни артерии в Кючук Париж ВИДЕОПродължението на булевард “Македония“ ще бъде с шест ленти

Същото мнение изрази и за продължението на улица „Македония“, което предвижда да бъде направено чак през 2021 или дори 2022 година. Според него тази отсечка е необходима, но все още няма изготвен проект, не са извършени отчуждителните процедури, а и също така реализацията н начинанието ще струва няколко милиона.

„Реализацията на този проект ще бъде изключително скъпа и може би ще отидат около 14-15 милиона, плюс отчуждаването, което ще излезе над един милион . По-важното е проектът да бъде изработен, да бъде наложен,  да се види колко пари ще са необходими, а след това Общината да види може ли да осигури това финансиране и да го направи. Първото продължение трябва да бъде от „Никола Вапцаров“ до „Александър Стамболийски“, а след това и до кръговото кръстовище на Беломорско и Остромила. Това продължение стои по едни папки повече от  40 години и наистина е необходимо, защото представете си след пробива под централна гара да се тръгне по една сравнително широка улица, каквато е „Македония“ и да можеш да излезеш направо извън града“, каза Инчев.