Възрастен пловдивчанин пострада, падайки в необезопасен трап в района на ремонтите в карето на бул. "Шести септември", "Източен" и "Мария Луиза“. Припомняме, че разкопаните улици по 22-милионния проект, финансиран по „Региони в растеж“, вече причиниха редица щети – физически и материални.
Поредният инцидент отведе 80-годишният Петър Петров в болница. Вчера /17.01/ следобяд, 80-годишният мъжът излязъл от дома си на ул."Княз Черказки" и се е отправил към медицински център на ул. „Петко Д. Петков“, откъдето да вземе изследванията си. Към 18 часа той все още не се бил прибрал и съпругата му започнала да се притеснява. По тази причина тя се свързала със сина си и съпругата му, които отиват до центъра и виждат, че обектът е затворен. Те тръгнали по пътя на мъжа, за да го търсят, а междувременно се обадили на 112, за да започнат процедура по обявяването му за издирване. Малко след 19 часа обаче Петров се появил на адреса на дома си, целият окървавен и с видими наранявания.
Петров обяснил, че е паднал в изкоп в близост до дома му и е седял там неизяснено време, но не може да си спомни къде точно се е случил инцидентът и колко време е прекарал така. Вероятно мъжът страда от временна загуба на памет вследствие на удара. Синът му веднага е подал сигнал на 112, а линейка се е отправила към района. Автомобилът на спешна помощ не е успял да стигне до адреса заради ремонтите, а синът на пострадалия е отишъл до бул. „Шести септември“, за да съдейства да приведе линейката до блока в условията на разкопани улици. В крайна сметка мъжът е транспортиран до УМБАЛ "Св. Георги" и е настанен в отделението по Лицево-челюстна хирургия. Пострадалият е шит на няколко места в областта на главата и има натъртвания. Хоспитализиран е поне за 4 дни към днешна дата.
Роднините на Петър коментираха пред TrafficNews.bg, че целият район е разкопан и ако са се примирили с факта, че нямат вода и нямат къде да паркират, то не могат да се примирят с факта, че никой не се е погрижил за сигурността на живущите там. В няколко от улиците няма каквото и да е осветление, тъй като старото е премахнато, а междувременно няма нито тротоари, нито асфалт. Изкопани кратери дебнат отвсякъде без да са обезопасени с ленти или други предпазни съоръжения. В непрогледния мрак всички тези обстоятелства са превръщат в животозастрашаващи.
„Живеят основно възрастни хора, като повечето от тях нямат на кого да разчитат, за разлика от нашия случай. Пропадането на хора в необезопасените изкопи в неосветените участъци е единият проблем, но вторият също не е за подценяване. Спешна помощ няма достъп до района, освен ако някой, който живее там, не я навигира. Според нас трябва да им се изпраща информация за достъп и маршрути при ремонтни дейности и това нито е скъпо, нито изисква кой знае какъв ресурс“, категорични са роднините на пострадалия, които предстои да вземат решение как да търсят справедливост във връзка със случая.
Все още никой не е поел отговорност за никоя от злополуките, затова TrafficNews.bg тръгна по следите на това кой отговаря за опазване на сигурността и здравето на живущите по време на ремонтите.
Свързахме се с със Соня Славчева, ръководител на проекта в Община Пловдив и главен експерт в дирекция „Устройство на територията“, която обясни, че се е свързала със всички фирми, с които е сключен договор за обекта и очаква тяхната реакция.
„Сигналът съм предала на всички, които реално се занимават с изпълнението на проекта, ала за сега нямам отговор. Съобщили сме на фирмите строители „Грома холд" ЕООД, както и на другата основна фирма на обекта „Пловдивинвест“. Община Пловдив има сключен договор за строителен надзор и инвеститорски контрол с „Пловдивинвест“, за което плащаме една доста сериозна сума всеки месец. Те са нашите представители, които трябва да се грижат за сигурността на обектите. Имаме сключен договор с фирма за управление на европроекти, която трябва да менажира. Какви мерки ще бъдат предприети, чакам отговор от фирмите изпълнители, с които имаме договор. Моята роля, като представител на Община Пловдив, е само да координирам процеса. Инцидентът е станал късно снощи, когато едва ли вече е имало представители на фирмите на обекта. Днес аз също ще посетя мястото, за да видя какво е предприето“, обясни Славчева.
Наш репортер изпрати запитване до фирмата изпълнител "Грома Холд" и "Пътища Пловдив", като все още очаква отговор от тях. Междувременно се свързахме по телефона с „Пловдивинвест“ , от където ни приеха изключително нерадушно, тъй като си помислиха, че настояваме за коментар по повод факта, че Комисията за защита на конкуренцията е уличила фирмата в картел за обществени поръчки за саниране. Такъв те за втори път категорично отказаха.
По случай инцидента те посочиха, че са получили сигнала и са изпратили специалиста, който отговоря за това, на обекта. След това нашият репортер попита дали може да се обади след час, за да получи информация какво е заключила надзорната фирма, ала получихме следния отговор:
„Не. Никакви журналисти, така ми е наредено“. Последва наша молба за връзка с човек от фирмата, който отговаря за „Връзки с обществеността“ и получихме подобен отговор „Не, никой, дочуване“. Ние обяснихме, че това е странно, предвид, че става дума за проект с голям обществен интерес, за който се изразходват огромен ресурс европейски пари, но тук вече не получихме и отрицателен отговор, тъй като връзката бе прекъсната едностранно.
Архитект Славчева сподели, че наистина има проблеми с изпълнението на проекта. Такъв е регистриран по отношение на осветлението в района, където се е случил инцидентът. От ОП „Организация и контрол на транспорта“, които стопанисват и уличното осветление, имат забележки по изпълнението на проекта и заради това строителят е бил накаран да изпълни наново всички стълбове в района. Тя обясни, че има редица опасности, ако се прави ново осветление, докато е налично старото, тъй като стълбовете си пречат, а има и опасност от прекъсване на жиците с високо напрежение.
„Проектът е много мащабен, едновременно се работят много улици. Разбираме хората, имат право да са недоволни, но за няколко месеца ще бъде така и ще трябва да са търпеливи“, завърши Славчева.
В ретроспекция припомняме някои от последните инциденти, случили се по време на строителните работи и ще следим отблизо кой ще понесе отговорност, както и дали „Пловдивинвест“ като строителен надзор и инвеститорски контрол, няма да почувстват дълг да дадат обяснение за поредицата от злополучия, за които отговарят по договор.
Още от категорията
Откриха контрабандни цигари за 100 000 бона, скрити в мебели на "Капитан Андреево"