За втори път срокът за приемане на оферти за Летище Пловдив бе удължен, след като нито една компания не подаде документи. Въпреки множеството запитвания, до крайния срок – 10 юли не е постъпила нито една оферта. Поради това от Министерството на транспорт са удължили срока за прием на документи до 12 октомври 2020 година.
Самата процедура стартира през февруари тази година, като тя е за взимането на аеропорта за 35 години. Прогнозната стойност на концесията е над 100 млн. евро, пише в документацията.
Въпреки че от изпълнителната власт на няколко пъти заявиха, че има интерес към пловдивския аеорпорт от инвеститори от Близкия изток, такъв досега не се е появил. От друга страна на последния икономически форум министър Емил Караниколов каза, че летището може да стане балкански хъб за храни и стоки.
Видно от въпросите към концесията досега се забелязва, че потенциалните концесионери имат немалко опасения относно работата на летището. Има няколко въпроса относно статута на земята, сградите и оборудването към тях. Причината е, че част от тях се водят на частното дружество „„Летище Пловдив“ ЕАД. Последните завършени дела присъдиха част от перона, част от хангарите и оборудването на частното дружество. В момента все още има дело, което се води във ВКС, но няма окончателно решение. Дълги години държавата плащаше по 20 000 лева на частното дружество наем, а след това са поискали 140 000 лева на месец. Тогава държавата прекратява договора и започват съдебни битки.
Потенциалните концесионери са запитали и как ще се осъществява евентуално дейността на летището, предвид частните терени и оборудване. Оттам са отговорили, че бъдещият концесионер може да предприеме действия за договаряне за наемането и евентуалното закупуване на част от активите на частното дружество.
Как перонът на летището се оказа в частни ръце – вижте в линковете:
Летище Пловдив остава без перон? Присъдиха на частната фирма и новата част от пистата