Инфлацията у нас през февруари стана двуцифрена. Това показват данните на Националния статистически институт. Спрямо втория месец на 2021 г. цените у нас са нараснали с 10%.

За последно индексът на потребителските цени у нас е бил с двуцифрено изражение е през октомври 2008 г., когато статистиката е отчела 10.9% годишно поскъпване.

Спрямо януари тази година инфлацията през февруари е 1.4%.

За месец най-много са поскъпанли цени на хранителни продукти и безалкохолни напитки - с 3.3%. 

През февруари 2022 г. са се увеличили цените на следните хранителни продукти: ориз - с 2.5%, брашно - с 4.2%, хляб - с 1.1%, макаронени изделия - с 1.3%, месо от едър рогат добитък - с 2.3%, свинско месо - с 1.4%, месо от домашни птици - с 4.1%, малотрайни и трайни колбаси - съответно с 2.5 и 1.6%, риба - с 0.9%, пълномаслено и нискомаслено прясно мляко - съответно с 3.1 и 2.9%, кисело мляко - с 0.9%, сирене - с 1.6%, кашкавал - с 1.1%, извара - с 2.0%, яйца - с 0.8%, млечни масла - с 4.0%, маргарин - с 4.5%, олио - с 1.0%, ябълки - с 5.2%, цитрусови и южни плодове - с 2.4%, домати - с 27.4%, краставици - със 17.4%, зеле - с 14.3%, пипер - с 23.3%, зрял лук и чесън - съответно с 1.4 и 2.2%, зелен лук и праз - с 4.9%, кореноплодни зеленчуци (моркови и червено цвекло) - с 1.4%, листни зеленчуци - с 4.1%, маслини - с 5.1%, гъби - с 2.2%, зрял боб - с 1.6%, захар - с 1.9%, оцет - с 1.6%, сол - с 2.1%, кафе - с 6.7%, чай - с 1.5%, минерална вода - с 3.1%, газирани напитки - с 2.2%, ракии - с 1.7%, вина - с 2.3%, бира - с 0.6%, и други. 

През разглеждания месец в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано увеличение на цените при: материали за ремонт и поддържане на жилище - с 2.7%, дърва за отопление - с 0.4%, мебели - с 2.7%, хладилници - с 1.0%, климатични инсталации - с 0.3%, други почистващи и дезинфекционни средства (течни препарати за почистване на дома) - с 1.2%, прахове за пране - с 2.5%, дизелово гориво - с 3.5%, автомобилен бензин А95Н - с 3.7%, автомобилен бензин А100Н - с 3.3%, автобусен транспорт - с 0.8%, пътнически таксита - с 0.6%, телекомуникационни услуги - с 1.5%, цветарство - с 6.1%, услуги по обществено хранене - с 2.1%, услуги по краткосрочно настаняване - с 0.6%, бръснаро-фризьорски услуги - с 3.6%, продукти за лична хигиена - с 0.8%, банкови услуги и такси - с 0.4%, и други.