„Искам град за хората, а не за автомобилите”, това заяви днес кметът Иван Тотев по повод новия Генерален план за организация на движението. Черновата на основния документ е готова, като тепърва тя трябва да се съгласува с КАТ, а след това да мине и през обществено обсъждане.
Една от интересните идеи е направата на споделени улици между коли и пешеходци, като те ще бъдат на едно ниво – без бордюри, а границите ще са маркировките. Такова е предложението за улица „Младежка. Има идея и за направата на еднопосочно движение по редица улица в Пловдив.
Какво обаче са показали анализите на „Трансконсулт 22”, които спечелиха обществената поръчка за изготвянето на ГПОД?
От данните, които са анализирали консултантите, е станало ясно, че 10 % от трафика в час пак е коли, които минават транзит през Пловдив. Според кмета това е изключително голям процент, още повече, че почти всички автомобили минават по направлението “Цар Борис III Обединител” - Тунела. В същото време по булевардите „Руски” и „Васил Априлов” има в пъти по-малко автомобили.
В предложенията в новия ГПОД обаче няма нови и нестандартни инфраструктурни решения за отпушване на трафика. Консултантите са наблегнали на проектите, по които в момента се работят от градската администрация - изграждане на външен ринг, който да изкара движението от центъра на града. В това число влиза подлезът „Модър-Царевец”, естакада, свързваща „Южен” с „Тракия” и нов мост над река „Марица”. С тях и новият булевард „Северен” този т.нар. ринг ще бъде завършен.
От трите проекта, в момента единствено в процес на изпълнение е „Модър-Царевец”, за който има обявена обществена поръчка. За другите два – връзката на Кукленско шосе с Асеновградско и нов мост над Марица ще трябва сериозно финансиране, като те започнат най-рано в следващия мандат. Общата сума за двата проекта вероятно ще надмине 100 млн. лева.
За изкарване на транзитния трафик от града пък от изключителна важност е новият лъч на Околовръстното от Скобелева майка до пътя Пловдив – Асеновград. От държавата поеха ангажимент да стартират строителството му, когато всички дейности по Пловдив – Асеновград приключат.
Още от категорията
От НЗОК се надяват да могат да платят надлимитната дейност на болниците през януари