25% от 15-годишните у нас са едновременно тормозени и тормозещи. Данните бяха изнесени от Организацията за икономическо и социално развитие на конференцията „Умения за иновации в образованието“.

Изследването дава и решения за справянето с този проблем. Сред тях - училищата да въведат обучение по социално-емоционални умения. Тормозът в училище е проблем, пред който 1/4 от учениците се изправят всекидневно, съобщава NOVA.

Данните от последното изследване на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие очертават нови негативни тенденции. „40% от учениците в България са замесени в тормоз под някаква форма. Голяма част от тях са извършители – около 30% от учениците, а 10% са жертви. Интересното е, че много от извършителите също са жертви“, обясни д-р Ноеми Ле Дон.

Авторите на изследването споделят още, че учениците, замесени в тормоз, имат по-ниски нива на социално-емоционални умения. И че за да се справят училищата с този проблем, усилията трябва да бъдат насочени именно в тяхното развиване. „Това изследване е много важно за нас, за да извлечем изводи за случващото се в училищата и да разработим дългосрочни мерки за подобряване на образователната среда“, заяви министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков.