От Европейския център за транспортни политики обявиха още грешки в инфраструктурата на АМ "Тракия". Това стана след като от новото ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) съобщиха за влагане на некачествени и несъгласувани от Института за пътища и мостове строителни материали в ремонта на автомагистрала "Тракия" в участъка между Чирпан и Нова Загора.

Ремонтират се и мостовете в района на тежката катастрофа от юли 2020 година, при която ТИР скъса мантинелата, премина в отсрешното платно, смаза коли, и общо 6 души загинаха.

След тази катастрофа от Евроцентъра за транспортни политики (ЕЦТП) с помощта на сателитна технология и получените чрез тях изображения показаха, че има проблем в основата на моста, който е непосредствено преди мястото на инцидента и подадоха сигнал до АПИ.

Ппреди около седмица екип на ЕЦТП инспектира новоремонтирания участък на автомагистрала "Тракия" в зоната между 160-и и 180-и км. Чрез специализирана апаратура бяха установени сериозни дефицити в качеството на положената маркировка. Оказа се, че тя не отговаря на нормите за пътища със среднодневна интензивност от над 4000 автомобила.

Измерванията бяха извършени с рефрактометър, като нормата за минимален коефициент на яркост при обратно отражение - Rl, e 300. Нормата за минимален коефициент на яркост при разсеяно осветяване Qd е 160. От снимките е видно какви са измерените показатели, като ЕЦТП разполага с още кадри от участъка.

"Надяваме се, че след сегашните констатации на АПИ извършваните в момента ремонти ще бъдат изпълнени съгласно стандартите и ще отговорят на нуждата и очакванията за качествена инфраструктура, която да работи в полза на пътната безопасност", очакват от неправителствената организация.