Работната среща се проведе по покана на заместник-кмета по транспорта Тодор Чонов в сградата, където се помещават Общинско предприятие „Организация и контрол по транспорта“ и Център за управление на трафика. На демонстрацията на техническите възможности и процеса на работа на двете системи присъстваха и представители на сектор „Пътна полиция“ – началникът гл. инспектор Йордан Милушев и инспектор Георги Димкин.

В рамките на срещата бе постигнато съгласие по разпореждане на директора ст. комисар Балев предстои от сектор „Пътна полиция“ да бъде определен служител, който да използва специално обособено работно място в Центъра за управление на трафика. Той ще има задача своевременно да подава към оперативните дежурни части на сектора и шестте районни управления получената от видеокамерите информация за възникнали катастрофи, затрудненията в трафика и нарушенията на Закона за движение по пътищата. С така създадената организация се цели максимално бърза и адекватна реакция от разположените в града полицейски екипи за  поддържане на спокойна и безопасна обстановка по пътната мрежа на Пловдив.   

При създаването на трафик центъра многократно се коментираше идеята, записите от камерите да бъдат използвани за санкциониране на водачи. Това обаче се оказа процес съпътстван от множество административни пречки, които на практика го превърнаха в напълно неефективен подход. С поставянето на служител на КАТ в центъра вероятно се цели да се повиши контролът, като се заобиколят пречките с камерите. 

Камерите на светофарите в Пловдив вече НЕ ловят нарушителиЩе надграждат системата, в този ѝ вид е неефективна

Участниците в срещата изразиха взаимната си удовлетвореност от традиционно добрата комуникация и тясното сътрудничество между полицията и общината в усилията за създаване на максимални условия за пътна безопасност в областния град. Единодушно бе и мнението, че партньорските и колегиални взаимоотношения са важен гарант за успешното разрешаване на всички възникнали въпроси и проблеми в тази насока.

По време на разговорите се обсъдиха различни мерки за намаляване на пътния травматизъм,  начини за облекчаване на трафика и предотвратяване на зачестилото замърсяване на пътното платно от значително разрастващата се строителна дейност в Пловдив. Акцентира се и на общите възможности за противодействие срещу грубите нарушения на правилата за движение от страна на шофьорите с особено внимание към  случаите на спиране на автомобили в зоната на автобусните спирки и допълнително затрудняване движението на градския транспорт.