Най-новите автомобилни фабрики на компанията Tesla в Тексас и Берлин губят "в момента милиарди долари", тъй като прекъсванията на веригите на доставки възпрепятстват способността на гиганта в областта на електрическите превозни средства да увеличи производството, обяви главният изпълнителен директор Илон Мъск в интервю, цитирано от CNBC и БНР.

"И двете фабрики в Берлин и в Остин са гигантски пещи за изгаряне на пари в момента. ОК? Това би трябвало да е като гигантски рев, който се чува от звука на горящи пари", посочва Мъск в интервюто за Tesla Owners Silicon Valley, което е било записано на 30 май и е публикувано сега "Берлин и Остин губят милиарди долари в момента, защото има много разходи и почти няма резултат. Да върнем Берлин и Остин да започнат отново да функционират и да върнем фабриката в Шанхай напълно обратно на седлото са преобладаващите наши притеснения. Всичко останало по принцип е много дребно", посочи Мъкс.

Илон Мъск също така каза, че фабриката в Тексас "губи в момента безумни пари" поради проблеми с увеличаването на производството на автомобили с така наречената батерия 4680, най-новата технология на Tesla. Междувременно инструментите за производство на автомобили за традиционните батерии 2170 са "заседнали на пристанище в Китай".

"Просто да се опитвам да задържим фабриките да работят през последните няколко години беше много трудно нещо, като прекъсванията на веригите на доставки бяха сериозни и изключително тежки“, каза още той и допълни:

"Последните две години бяха абсолютен кошмар откъм прекъсвания на веригите на доставки, едно след друго, и все още не сме излезли от този кошмар".

В Китай възраждането на Covid пандемията през последните седмици доведе до локдауни в големи градове като Шанхай, където се намира заводът на Tesla в страната. Tesla планира да спре по-голямата част от производството в тази фабрика през първите две седмици на юли, за да извърши подобрения, съобщи в сряда агенция Ройтерс.

След интервюто Мъск обяви планове за намаляване на работната сила на Tesla с 10% през следващите три месеца. Но компанията планира да увеличи броя на служителите, работещи почасово. Съкращенията на Tesla ще засегнат около 3,5% от общата работна сила, каза Мъск по-рано тази седмица.

Въпреки проблемите с веригите на доставки, Tesla все още се стреми да произведе 1,5 милиона електрически автомобила тази година, каза Мъск през април, въпреки че предупреди, че клиентите са изправени пред продължително изчакване за закупените от тях превозни средства.