Тримесечни резултати от AstraZeneca са своевременно напомняне, че производителя на ваксината срещу COVID-19 от Оксфорд, отчита много малко значение за финансовото състояние на петата по големина компания за лекарства, посочи SkyNеws.

АстраЗенека всъщност губи пари от участието си в разпространението на ваксината.

Компанията отчела продажби за първите три месеца на годината на стойност от 7,3 млрд. долара – само с около 15% повече в сравнение със същия период на миналата година. За да се постави това в контекст, 275 милиона долара от продажбата на ваксината, разработена с Университета в Оксфорд, представляват едва 4% от общата сума.

Тъй като ваксината се продава на себестойност, продуктът всъщност оказва заден ход за печалбите на компанията. Като се има предвид това, тогава дали производителят съжалява за пускането на ваксината. Особено ако имаме на ум критиките, които е получила в някои страни, и правната битка с Европейската комисия, в която компанията попада.

Паскал Сориот, главен изпълнителен директор на АстраЗенека, настоял, че това абсолютно не е така. Той каза пред журналисти:

„Всъщност се включихме, защото искахме да помогнем и мислехме, че можем да променим и разработим тази ваксина. Никога не се преструвахме, че ще бъдем перфектни и със сигурност научихме много неща. Но представете си, ако не бяхме се засилили. Преди година хората говореха за 120, 130 различни ваксини. Къде са всички тези ваксини? Никъде. Никога не сме прекалявали с обещанията, ние съобщавахме това, което смятахме, че ще постигнем по това време въз основа на капацитета, който сме събрали“.

Той споделя, че е горд с това, което са направили, Съжаление има само, че не са постигнали още по-силни резултати с качеството на препарата. Коментарът му обаче е важен, тъй като за първи път АстраЗенека, която досега е доставила 300 милиона дози от ваксината по целия свят, всъщност разкрива продажбите си .