Пандемията е повлияла толкова много на бизнеса на шведския моден гигант, че в ерата след короната H&M значително ще промени начина си на бизнес.

Вторият по големина търговец на дрехи на планетата, може да започне нова тенденция със своите решения, които несъмнено много ще последват.

Централният офис на главния площад на Стокхолм ще бъде първата им търговска площ, която ще се промени. Магазинът вече няма да бъде просто място, където клиентите могат да си купят дрехи, но на това място, например, ще се шият лепенки за панталони, ще се наемат парти рокли, а ъглите на пространството ще се превърнат в салони за красота.

Можете ли да си представите магазини, които вече не са просто магазини, а модни салони с малки занаяти и спомагателни услуги? Шведите залагат на това, защото колкото повече хора пазаруват онлайн, толкова повече големи магазини стават по-малко необходими.

И вместо да се опитват да се отърват от мъртвия капитал, те ще се опитат да го съживят и да инвестират в укрепване на марката.

Според световните медии H&M съобщават, че първата трета на тази година в бизнес план е минала много по-добре от очакваното. Те планираха спад в бизнеса, тъй като карантините по целия свят принуждават клиентите да купуват по-често дрехи онлайн.

Въпреки че този метод на доставка намалява разходите им, това означава и намаляване на нуждата от физически магазини. H&M обяви затварянето на 350 от приблизително 5000 магазина по целия свят тази година и планира да отвори само сто нови.