„По дрехите посрещат,по ума изпращат”. Дрехите са едно от лицата ни, с което се представяме във външния свят. Те са бегъл изразител на нашата истинска същност, която се проявява във възпитанието, поведението и думите ни. За много хора облеклото е показател за техния финансов статут и стандарт на живот. Вижте кои са марките оценени най-високо през годините, историята за тяхното създаване и кои марки оглавяват класациите за най-скъпите модни компании в света.

Джорджо Армани

Марката е създадена от Джорджо Армани в Милано през 1975 г. заедно с неговия приятел Серджио Галиоти с капитал от 10 000 щатски долара. Марката днес има много продукти в области включващи аксесоари, козметика, аромати, интериорни мебели, бижута, часовници, очила, цветя, книги и сладкиши. Тя групира 12 различни линии. В края на 2005 г. продажбите на Армани достигат 1,69 млрд. долара. Арамани се присъединява към EMAAR (Недвижима дубайска общност), за да лансира своята луксозна хотелска верига ARMANI Hotels в многобройни градове като Лондон, Париж, Ню Йорк, Токио, Шанхай, Дубай и Милано. С начален чист капитал от 10 000 щ.д. днес компанията регистрира приходи повече от 1 млрд.

Шанел

Френската марка, създадена от Габриел „Коко“ Шанел през 1909 г. За много хора би било изненада да разберат, че модната къща Chanel стартира като… шапкарски магазин. Коко Шанел никога не е крила факта, че е използвала многобройните си любовници като трамплин за създаването и развитието на своята марка за мода и красота. През 1913 г. Chanel отваря първия си бутик. Там се предлагат луксозни ежедневни облекла, изработени от памук и трико. Това е революция в дамската мода, тъй като тези тъкани са били използвани основно за мъжко бельо преди това. С отличното си местоположение на модна улица, бутикът бързо се превръща в успех. Сестра ѝ и леля ѝ са били първите модели на Chanel – тяхната работа е била да се обличат в дрехи Шанел и да ги „рекламират“ като ги носят, докато се разхождат из града, облечени в Chanel от главата до петите.

Марк Джейкъбс

Американският моден дизайнер стартира своя лейбъл през 1984 г. Със седалище в Ню Йорк. Марк Джейкъбс е един от най-известните дизайнери в света. Прочут е с нетрадиционния си поглед към модата, който му спечелва прозвището „Магьосникът от Ню Йорк”. Той е признат майстор на уникалния дизайн, артист във всеки един смисъл на думата и заклет привърженик на смелите творчески решения.

Burberry

Тази британска марка е известна със своите стилни тренчкоти. През 1914 г., по време на Първата световна война, от Военното министерство поставят за задача на Бърбъри да адаптира и модернизира офицерското палто, така че да отговаря на условията на съвременната британска армия. Така се ражда познатия и обичан и до днес тречкот, който се превръща в символ на войната, а в последствие и на марката. Популярната му подплата, под формата на каре, става една от най-популярните щампи в света и се използва за чадъри, куфари, чанти и шалове и много други аксесоари.

Dolce & Gabbana

Долче и Габана e луксозна италианска модна къща със седалище в Милано. Компанията е създадена през 1985 г. от двамата си основатели Доменико Долче  и Стефано Габана. Марката произвежда облекло, бижута, парфюми, чанти, обувки, часовници и слънчеви очила. Фирмата притежава две основни линии: Dolce & Gabbana и D&G. Dolce & Gabbana е линия за луксозни продукти, включваща елегантни и изтънчени тоалети. В света на модата те се наричат още „първа линия“, което завишава цената на продукта. С годините освен луксозни тоалети и аксесоари, Dolce & Gabbana включват в линията си и по-всекидневни облекла. Другата основна линия на производителите е D&G, която създава спортно облекло за ежедневието на по-достъпни цени

Гучи

Тази известна италианска марка е основана от Гучио през 1920 г. Toй e poдeн във Флopeнция пpeз 1881 г. в ceмeйcтвoтo нa итaлиaнcĸи зaнaятчии. Бaщaтa ce зaнимaвaл c пpoизвoдcтвoтo и пpoдaжбaтa нa eлитни дaмcĸи шaпĸи и зaтoвa мaлĸият Гyчиo oт paннa възpacт зaпoчнaл дa ycвoявa тexниĸи зa oбpaбoтĸaтa нa мaтepиaли, нayчил ce дa шиe. Зa дa ce ocвoбoди oт oпeĸaтa нa бaщa cи, ĸoгaтo cтaвa нa 23, зaпoчвa coбcтвeн бизнec ĸaтo cъздaвa „Kъщaтa нa Гyчи“ - paбoтилницa, cпeциaлизиpaнa в нaпpaвaтa нa ĸoнcĸи cбpyи. Ho пopaди нeoпитнocтгa cи нaтpyпвa дългoвe и e пpинyдeн дa пpeĸpaти дeйнocттa.  „Gucci е емоция, не силует. Изживяване, а не ера“, пишат критиците.

Ралф Лорън

Създаден през 1967 г. от американския дизайнер Ралф Лорън, модният етикет има няколко луксозни линии.  „Ralph Lauren Purple Label” е най -скъпата гама за мъже на марката, докато линията „Collection” е най -изключителната от техните дамски гами. Известната линия „Polo Ralph Lauren” се отличава с елегантни дрехи в стил “Ivy League”, както и популярни аромати и домакински принадлежности.

Ив Сен Лоран

„Ив Сен Лоран” е френски моден дизайнер, представител на висшата мода. Става известен през 1960-те и 1970-те години. На 18-годишна възраст се установява в Париж. След смъртта на Кристиан Диор (на когото е асистент), само на 21 години, през 1957 година, застава начело на неговата модна къща. Въвежда в женската мода елементи от мъжката. Счита се за основател на стила унисекс. Той е първият, който кани тъмнокожи модели за участие в представянето на неговите колекции. „Ив Сен Лоран” също популяризира сафари външния вид, както и камуфлажа и трапецовидната рокля.

Прада

Италианската модна къща е създадена от Марио Прада в Милано през 1913 г. Сега е управлявана от най –младата наследница -Миуча Прада. Марката е известна със своята странна естетика. Посочена във филма „Дяволът носи Прада“, тази компания е особено известна със своите кожени чанти.

Versace

Една от най -скъпите марки в света, Versace е създадена през 1978 г. от Джани Версаче. След смъртта на Джани Версаче през 1997 г. сестра му Донатела Версаче, вицепрезидент на компанията, се превръща в креативен директор, а по-големият му брат, Санто Версаче, става главен изпълнителен директор. Дъщерята на Донатела, Алегра Версаче, притежава 50% от компанията, с която започва да се занимава след като навършва пълнолетие. През юли 1998, Донатела представя своята първа колекция висша мода за Versace Atelier под името Versus, в хотел Риц, Париж. Тя построява своя подиум над басейна на хотела, както прави брат ѝ всеки сезон. С тази и следващите колекции Донатела доказва, че бъдещето на модна къща Versace е в сигурни ръце.

Кристиан Диор

Кристиан Диор  е значим френски моден дизайнер, известен като основателя на една от най-големите модни къщи в света, носеща също така името му – Christian Dior. Диор се е интересува главно от мода и скици. За да спечели пари, той продава своите модни скици за по 10 цента всяка. След като завършва училище, получава пари от баща си, с които през 1928 година отваря малка галерия. Диор продава произведения на изкуството, сред които и такива на Пабло Пикасо. Истинското име на линията на първата колекция на Кристиан Диор, представена през 1947 г. е Corolle. В сравнение с предлаганите по времето на Втората световна война дрехи, тези на Диор изглеждат по-чувствени и пищни. Диор е бил майстор в сътворяването на форми и силуети, а по собствените му думи създавал „жени-цветя“.

Louis Vuitton

Тази известна френска марка е създадена от Louis Vuitton през  1854 г. Сега компанията е собственост на Бернар Арно, спряган за най -богатия човек в света.Близо 200 години след раждането на Луи Витон, модната къща, която той основава продължава да процъфтява и да бъде синоним на безапелационен лукс.Но как започва тази приказка?

 През 1854 Луи отваря свое ателие за куфари и кутии за път. Успехът го застига мълниеносно. Първоначално работи с малък цех, но интересът към изделията му налага отварянето на по-голяма фабрика и нов магазин. А през 1885 открива и първия си магазин в Лондон. Славата му прекрачва границите на Франция и в негови клиенти се превръщат дори кралски особи от ранга на египетския Исмаил паша. Неговият син Джордж поема компанията в свои ръце и създава иконичния монограм – LV, който се превръща в разпознаваема емблема по целия свят и съхранява духа, принципите и магията, които Луи завещава на Louis Vuitton завинаги.

Том Форд

Том Форд е американски популярен моден дизайнер, създател на модния бранд "Том Форд" и филмов режисьор. Известен е като бивш творчески директор на модна къща “Gucci” и режисьор на филма "Един самотен мъж" 2009 г., за който получава номинации за Златен лъв във Венеция и "Оскар" в САЩ. Том се присъединява към италианската модна къща “Gucci”, точно когато компанията е пред банкрут и я връща отново на върха с трансформацията, която прави.