Несгодните на ВиК – Пловдив в обществените поръчка се трупат една след друга, откакто дружеството бе поето от инж. Огнян Кулишев. Назначеният от служебното правителство директор продължава да стои на поста си, а все още не е обявен конкурс за него, какъвто изисква закона.
Докато той е начело обаче ВиК – Пловдив буквално буксува в опитите си да осигури тръби и други елементи за поддръжката на мрежата, техника, а дори и външни услуги. Причината е постоянното прекратяване на обществени поръчки или производства в КЗК и ВАС.
TrafficNews вече писа за проблемите с поръчките за десетки милиони за тръби и фитинги, както и за асфалтиране. Преди това бяха нужни две обществени поръчки, за да се избере и фирма за охрана. Новият препъникамък се оказва доставката на автокран за нуждите на водното дружество за 120 000 лева с ДДС.
На 16 февруари ВиК – Пловдив пуска поръчка за закупуването на крана, като на нея се явява само една фирма ЕТ „Красимир Колев”. Комисията към водното дружество обаче прекратява поръчката, тъй като документацията на едноличния търговец не съответства на закона. Така с решение на 28 март поръчката е прекратена.
На 11 април държавната фирма пуска нова поръчка за автокран, но този път не е обявен конкурс, а директно договаряне. Единствената фирма е същата, която бе отстранена - ЕТ „Красимир Колев”. Едноличният търговец е с основна дейност производство на стоки и услуги на селскостопанска продукция е регистрирана в Раднево.
Макар фирмата да е отстранена на предишната процедура по ЗОП, тя е единствената, която е поканена за участие в процедурата. Тя трябва да предостави своята оферта до 26 април.
Впечатление прави, че фирмата, след като бъде избрана трябва да достави автокрана в срок до 12 месец след сключване на договор при заявка. Това значи, че водното дружество може да „поиска” доставката и след 6 месеца, а фирмата си запазва правото да го достави до 90 дни от нея.
В техническата спецификация няма условие за екологичност на двигателя или възраст на автокрана. Изискването е първият преглед у нас да е извършен не по-рано от 2010 година. С други думи – той може да е работил 15 години например в Германия. Пробегът му не трябва да е повече от 175 000 км или 4500 моточаса, а товароподемността – 25 тона. Фирмата трябва да осигури 6 месеца гаранция от доставката или 500 моточаса, първото, до което достигне.
Несгодните на новото ръководство на ВиК – Пловдив с обществените поръчки и проблемите, които предизвикат те в Пловдив, вижте в линковете: