Един живот при кататсрофа е отнело фаталното кръстовище в Центъра на Пловдив, научи TrafficNews от отправено запитване към Пътна полиция- Пловдив.  От данни изпратени до медията ни става ясно, че в периода от 01 януари  до края на ноември месец , на кръстовището между бул. "Цар Борис III Обединител" и ул. "Граф Игнатиев" са регистрирани 2 ПТП със загинал и шестима ранени. 

Именно там 18-годишнен младеж  загуби живота си на 25-ти октомври тази година. Трагедията се бе разиграла  в полунощ на фаталното кръстовище,  когато светофарът там не работи. По информация на полицията инцидентът бе настъпил, след като  лек автомобил "Мерцедес" не е спрял на знак "Стоп" и се блъснал с друг автомобил от същата марка. Вследствие на удара, единото возило се е ударило в метален стълб, а другата кола се завъртяла няколко пъти и се качила на тротоара. Буквално единият автомобил отсякъл две паркинг колчета, като удря след това във фасадата на близкия медицински център.

Мелето в центъра на Пловдив: Липсва спирачен път, по чудо не е имало пешеходциТова коментира началникът на „Пътна полиция” - Пловдив гл. инспектор Красимир Нешев

По думите на началника на  „Пътна полиция” - Пловдив гл. инспектор Красимир Нешев шофьорът, който е шофирал по бул. „Цар Борис III Обединител” е карал с висока скорост. Спирачен път при катастрофата също не бе уставен.

Вследствие на ужасния инцидент 18-годишният шофьор на единия мерцедес, който е имал книжка от две седмици, бе настанен в Неврохирургия с черепно - мозъчна травма. Приятелят му, който е бил пътник във фаталната нощ, след два дни почина в болницата, а близките му дариха органите на хора, които са в списъците за трансплантация. 

Оказва се, че големият проблем на въпросното кръстовище е неработещата в късните часове светофарна уредба. 

По информация на TrafficNews през настоящата година от страна на ОДМВР - Пловдив са отправени две предложения за промяна в начина на работа на светофарната уредба. Първоначално през октомври устно е било предложено да се удължи работния цикъл на светофара до 24.00 ч., а в края на същия месец е направено и писмено предложение за денонощна работа на светофарната уредба. И в двата случая предложенията са приети и изпълнени.  След този  час обаче, всяка вечер централният булевард на Пловдив се превръща в скоростна отсечка, а шофьори се засилват и не отразяват това, че всъщност някой автомобил може да изскочи изведнъж от улиците със знак "СТОП".

След инцидента осветително тяло, което пое удара от единия автомобил, бе вдлъбнато и наклонено. Две седмици по-късно се извършиха ремонтни дейности по светофара. 

За същия период - 01 януари  до края на ноември месец  на територията на пловдивска област са възникнали общо 1509 ПТП с материални щети и 727 ПТП, при които са пострадали 939 участници, а 34 - загинали. 

След тежката катастрофа в центъра на Пловдив: Оправят светофара, който виси застрашителноЕксперти заявиха, че няма опасност съоръжението да падне

В Пловдив: Пестим от светофари, губим човешки животБул. "Цар Борис Трети" се превръща в състезателна писта всяка вечер, от Сточна до Чифте баня няма работещ светофар