Пълна бъркотия сътвори Агенция „Пътна инфраструктура” с един от най-важните обекти на Пловдив – проектирането за удвояването на Околовръстното шосе. За краткия си период начело на АПИ инж. Апостол Минчев предизвика лавина от скандали със спрените ремонти, а оказва се, че той има пръст и в блокирането на цялата процедура за удвояването на Околовръстното.

Близо две години бе необходимо на АПИ да вземе решение за избор на проектант за шосето.  Така с  решение от 19 май Агенцията възложи поръчка за проектирането на шосето от Пазарджишко шосе до Асеновградско на варненската фирма „Пътпроект” ЕООД. Стойността е внушителните 3, 3млн. лева. В началото на юни  в КЗК постъпи жалба от един участниците в процедурата, която е била отстранена -  ДЗЗД "Обединение Трафикконсулт БГ - Илия Бурда”, също от Варна.

Вместо да чака обаче решение на КЗК дали правилно фирмата е била отстранена Апостол Минчев решава на 22 юни да отмени избора на „Пътпроект” ЕООД и да възобнови процедурата от разглеждането на техническите предложение.

Пак препятствие към удвояването на Околовръстното на Пловдив! Обжалваха избора на проектант в КЗКЕдна от отстранените фирми в процедурата е обжалвала избора на „Пътпроект” ЕООД за поръчката

Минчев, който също е проектант и има фирма, участваща в подобни процедури, на практика изземва функциите на КЗК и постановява, че изборът е неправилен. Той се позовава на това, че предишната комисия на АПИ незаконосъобразно е отстранила ДЗЗД "Обединение Трафикконсулт БГ - Илия Бурда”. Мотивът за отстраняването е бил, че фирмата не е потвърдила в срок валидността на офертата.  Според тогавашният шеф на АПИ обаче фирмата е потвърдила офертата си макар и след крайния срок, което не било нарушение, тъй като било преди финала на процедурата.

Второто решение на АПИ е било атакувано в КЗК от избраната на първо място фирма „Пътпроект”. От регулаторът са отсъдили в полза на избраната фирма, като са потвърдили, че ДЗЗД "Обединение Трафикконсулт БГ - Илия Бурда” правилно е била отстранена.

Решението на КЗК обаче сега може да се обжалва във ВАС, а това ще доведе до още отлагане на реалния старт на проектирането на  Околовръстното шосе.

Фирма, направила почти всички магистрали, проектира удвояването на Околовръстното на ПловдивПроблемите с обходния път на Пловдив накараха АПИ да подпише договора за 3 млн. лева

Цялата поръчка бе разделена на три позиции, като по първите две имаше избрани изпълнители още през 2020-а. Те касаеха проектирането на Околовръстното от АМ „Тракия” до Пазарджишко, както и т.на.р Царацовски възел. Бяха подписани договори с „Рутекс” и „Пътпроект 2000”, съответно за 442 хил. с ДДС и 303 хил. с ДДС.

По време на инспекцията на Околовръстното шосе вече по-бившият шеф на АПИ инж. Иван Досев заяви, че предвид отчуждителните процедури, проектирането и екологичната оценка, то ще се пристъпи към ремонта най-рано след около две години. С новото забавяне то може да скочи на 3 и 4 години.

Същият Апостол Минчев спря и ремонта на Околовръстното шосе на Пловдив и другите важни проекти в областта, а и цялата страна. Поради това бе уволнен и регионалният министър арх. Виолета Комитова. Тогава тя заяви, че Минчев е спрял ремонтите самоволно, а освен това започнал да се разплаща с „приятелски фирми”. Видно за кратко време назначения от служебното правителство шеф на АПИ е успял да сътвори още бъркотии, които тепърва изплуват.

В същото време ремонтът на Околовръстното за най-разбитата му част – от кръстовището на Първенец до Пазарджишко шосе, на практика е замразен. Все повече се говори из кръговете на властта, че този етап едва ли ще започне скоро.

Уволняват шефа на АПИ заради спрените ремонти на пътищаНяколко проекта бяха замразени и в Пловдивско