Още преди да се качим за първи път в новата Mazda, от компанията побързаха да ни информират, че това е най-луксозният модел от новата им гама, като идеята му е да се намеси сред европейските премиум брандове. Новата Mazda CX-60 съчетава техния прочут Skyactiv-G 2.5-литров четирицилиндров бензинов двигател, електрически мотор и 17.8 kWh батерия. Как се представя това луксозно SUV, ви разказваме сега. 

Предвид съвместната работа на електромотор и двигател с вътрешно горене, системната мощност на автомобила е 327 к.с., които се предават на четирите колела през осемстепенна автоматична трансмисия. Всичко това прави най-луксозната Mazda и най-мощната, правена някога. Това модерно задвижване предлага избор и от режими на шофиране: нормален, спортен, офроуд, за теглене и EV, като последният прави възможно шофирането само на ток в продължение на 60 километра, което е повече от средното пътуване до работното място и обратно.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda - 2

 

В съответствие с философията на Mazda колата има три основни нива на оборудване, Exclusive-Line, Homura и Takumi. А най-общо погледнато CX-60 разширява SUV гама на Mazda, надграждайки над ставащата все по-популярната у нас и в Европа Mazda CX-5.

Първият PHEV на Mazda впечатлява и с изключителни екологични качества с WLTP комбиниран разход на гориво от 1.25 литра на 100k километра по стандарта WLTP, което в реални условия естествено не е точно така, но въпреки това голямото SUV се оказа доста икономично. Средният разход, който отчете борд компютърът след теста ни, беше 4.2 литра на 100. Комбинираното задвижване осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за само 5.8 секунди с максимална скорост от 200 км/ч.

 

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda - 3

 

Mazda CX-60 Exclusive-Line може да бъде съчетана с трите опционални пакета, за да предложи максимален избор на клиентите и да допълни обширното стандартно оборудване на CX-60. Homura се отличава визуално от Exclusive-Line чрез лайстни в цвета на каросерията на арките на калниците и тъмно покритие на радиаторната решетка, плюс лъскави черни огледала и обработка на решетката с форма на пчелна пита, докато 20-цоловите черни алуминиеви джанти завършват открояващия се външен вид.

В горната част на изцяло новата Mazda CX-60 е нивото на оборудване Takumi, което разполага с 20-цолови черни машинно обработени алуминиеви джанти и огледала в цвета на каросерията, комбинирани с хромирана характерна радиаторна решетка. Като цяло дизайнът на радиаторната решетка е различен и уникален за тази модификация.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda - 4

 

Mazda CX-60 споделя същия внимателно обмислен дизайн на кокпита, който се среща във всички автомобили на Mazda, със симетрично оформление, фокусирано върху водача с цел да се достави уникалното за Mazda усещане за едно цяло с колата. Като най-голям автомобил, CX-60 осигурява 570-литров багажник и щедро място за петима души.

Дизайнът използва силна твърдост на каросерията и настройка на предното окачване с двойни носачи и многораменно задно окачване, за да осигури спортно шофиране, което е синоним на много от моделите на марката. Поставянето на батерия между предния и задния мост и възможно най-ниско в пода, допълнително спомага за центъра на тежестта и стабилността на CX-60. Возията е мека, но въпреки твърденията на инженерите, крен в завоите се усеща.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda - 5

 

Както вече споменахме силовият тракт е съчетан с изцяло нова осемстепенна автоматична трансмисия и системата за задвижване на всички колела i-Activ. подобно на возията и трансмисията е настроена за плавно шофиране. Смяна на предавките почти не се усеща, колата е приятна и за дълъг пробег, и за градско шофиране, но определено не е предназначена за динамично шофиране. Тоест ще се хареса на онези от водачите, които предпочитат комфорта, пред динамиката.

Комфортното изживяване на борда на CX-60 се допълва и от няколко нови технологии, които дебютират в модела: See-Through View - следващо поколение 360-градусов монитор с разширено зрително поле при ниски скорости; Hill Descent Control (HDC), който помага за безопасно спускане по стръмни склонове с хлъзгави или неравни пътни настилки; и адаптивен круиз контрол (i-ACC), който вече включва ограничения на скоростта от системата за разпознаване на пътни знаци. Всички те работят изключително добре и са част от търсения ефект за истински премум автомобил.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda - 6

 

Ако трябва да обобщим, то ще кажем, че най-луксозната и най-мощна Mazda предвещава началото на нова глава за марката, не само че е първата кола с plug-in хибридно задвижване, но също така поставя нови стандарти за качество на интериора, дизайн и технология - подчертавайки стремежа на японската марка към премиум сегмента.

Изцяло новата Mazda CX-60 е първият от двата нови модела на компанията, които ще бъдат представени в цяла Европа в близко бъдеще, като вторият е триредовият Mazda CX-80. Освен това към 2.5-литровия e-Skyactiv PHEV задвижващ механизъм в гамата на CX-60 на по-късен етап ще се присъединят два нови двигателя на Mazda, които са разработени с помощта на концепцията за „правилно оразмеряване“, която изисква оптимизиран работен обем за подобрена горивна и енергийна ефективност.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda - 7

 

Това са новото поколение редови шестцилиндров 3.0-литров e-Skyactiv X бензинов мотор и по-интересното - 3.3-литров e-Skyactiv D дизелов двигател. И двата мотора ще разполагат с M Hybrid Boost – 48V мека хибридна система на Mazda и ще комбинират висока мощност с отлична икономия на гориво и емисии.

И двата силови агрегата ще са съчетани със същата осемстепенна автоматична скоростна кутия и система за задвижване на всички колела i-Activ като при PHEV версията, но дизеловият агрегат e-Skyactiv D и бензиновият двигател e-Skyactiv X са разработени да бъдат предлагани и само със задно задвижване на колелата.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda - 8

 

Изцяло новата Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV предвещава нова глава в SUV историята на Mazda и се присъединява към електрическата Mazda MX-30, Mazda M Hybrid CX-30 и наскоро актуализираната Mazda CX-5 2022 г. в цялостната SUV гама на марката. А що се отнася до цените, то те не изглеждат ниски и започват от 98 590 лв с ДДС. Що се отнася обаче до премиум сегмента в който се е прицелил модела, то те, сравнени с аналози от германското луксозно трио, са си направо атрактивни.

Бързи факти:

Mazda CX-60
Цена: 98 590 лв с ДДС
Механична: 327 к.с. 4 цилиндъра 2,5 литра бензин/електрически, 8 сп. и 4WD
0-100 км/ч: 5.8 сек
Максимална скорост: 200 км/ч
CO2 емисии: 33 г/км
Комбиниран разход по WLTP: 1.25 л/100 км
Размер: дължина 4.75м, широчина 2.14м, височина 1.68м
Багажник: от 570 до 1 726 литра
Собствено тегло: 1 981 кг

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda - 9

Плюсове: просторен салон, много икономичен силов тракт, добре проектирани седалки, качествен интериор, мека возия.

Минуси: Известна мудност при ускорение, идваща от плавния ход на трансмисията, по-голям крен в завоите.

Тествахме най-мощната, най-икономичната и най-луксозна Mazda - 10

 

 Източник: Mobile.bg