Коронавирусът, който бързо се превърна в глобална зараза, доведе до сериозни промени в досегашния начин на живот на хората. Взетите мерки, ограниченията и страхът, които COVID-19 донесе, неизбежно оказаха голямо влияние върху потребителските навици. Редица експерти, в това число икономисти, маркетолози и психолози, вече изказаха своите твърдения, че вирусът не само временно е променил поведението на потребителите, но е създал нови устойчиви тенденции. Какви са новите потребителски навици и в какъв свят ще живеем в следващите години? Отговорите на тези въпроси ще потърсим в следващите редове.

1. Бум на пазаруването онлайн

Интересът на потребителите към онлайн пазаруването беше голям и преди пандемията. По време на извънредните мерки и изолацията, още повече хора видяха в онлайн шопинга сигурен, безопасен и удобен начин да поръчат стоките, от които се нуждаят до врата на дома си. Много хора са, които преди това са били скептични, са пречупили негативното си отношение към дистанционното пазаруване и са направили първите си поръчки. Според специалистите от   Дигитална агенция SEOMAX се окачва делът на поръчките, направени онлайн да продължи да се увеличава. Това трябва да подскаже на търговците, които разчитат единствено на физическите си магазини, че е време да прехвърлят бизнеса си в дигитална среда.

2. Доставката на храна за вкъщи заменя ресторантите

По време на изолацията, хората се насочиха към поръчването на храна за вкъщи като лесен и удобен вариант да похапнат нещо вкусно. Заслуга за това имат и компаниите за доставка, които предприеха активни рекламни кампании, съчетани с мерки за безопасност - като безконтактна доставка и защитни облекла на доставчиците. Дори у нас, търсенето на този тип услуги значително се повиши. Някои компаниите за доставките на храна вече активно работят към разширяване на асортимента за доставки, включвайки не само ресторанти и готова храна, но и магазини, които предлагат хранителни стоки, козметични и почистващи препарати и други стоки от първа необходимост.

3.-Хората обръщат повече внимание на здравето и личната хигиена

Една положителна тенденция е, че все повече хора започват да припознават здравето си като основна ценност. По всяка вероятност медийният шум около коронавируса накара една голяма част от хората да бъдат по-внимателни и да спазват препоръчителните мерки за борба с разпространението на вируса. Логично се наблюдава покачване на търсенето на стоки като ръкавици, предпазни маски и шлемове. Същото важи и за продуктите за лична хигиена, почистващи и дезинфекциращи препарати. Очаква се тази тенденция да продължи, особено имайки предвид, че вирусът все още е предизвикателство, за което няма намерена ваксина.

За бизнесът това е сигнал, че трябва да открие начини как да накара потребителите да се чувстват сигурни и защитени, за да решат те да използват и купуват техните услуги и продукти. Магазините, ресторантите и заведенията е повече от необходимо да изградят стратегии, с които да минимизират рисковете за своите служители и клиенти. Тези усилия трябва да бъдат комуникирани и представени на клиентите, посочват експертите, за да бъдат те наясно.

Както може да видите, COVID-19 внесе сериозни  промени в ежедневието на хората по целия свят, които пряко влияят върху потребителските навици, бизнеса и икономиката. Предстои да проследим какво ще се случи в следващите години.