Учени откриха планета, приличаща на Земята, която може да е дом на извънземен живот.

Астрофизиците от университета в Уоруик казват, че са били част от международен екип за откриване на нова обитаема планета с размерите на Земята.

Работейки с НАСА и Европейската космическа агенция (ЕКА), те обявиха, че планетата с има Gliese 12b има същата температура като по време на горещата вълна в Обединеното кралство през 2022 г. и е една от малкото известни скалисти планети, където хората теоретично могат да оцелеят.

Разстоянието на планетата е 40 светлинни години. Тя е твърде далеч, за да се види по-отблизо, казаха от университета.

Приблизителната температура на повърхността на планетата е около 42 градуса, но учените казаха, че все още не са сигурни каква е атмосферата ѝ, ако има такава.

Той обикаля около своята звезда на всеки 12,8 дни, а размерът ѝ е подобен на този на Земята.

Екипът използва данни от сателитите на НАСА и ЕКА, за да потвърди съществуването на планетата и нейните характеристики като размер, температура и разстояние от Земята.

„Планети като Gliese 12b са много малко, така че за нас е много рядка възможност да изследваме една толкова внимателно и да научим повече за нейната атмосфера и температура“, обясни астрофизикът Томас Уилсън от университета Уоруик.

„Вълнуващото е, че тази планета е най-наподобяващата до размерите на Земята планета, която познаваме. Светлината, която виждаме сега, е от 1984 г., преди 40 години – толкова време е отнело, за да достигне до нас тук на Земята“, допълни той.

Gliese 12 b не е първата открита екзопланета, подобна на Земята, но НАСА каза, че има само няколко като нея. Тя е обявена за потенциална цел за по-нататъшно изследване от космическия телескоп James Webb на американската космическа агенция.

Новооткритата планета също може да бъде важна, защото може да помогне да се разкрие дали повечето звезди в галактиката Млечен път имат планети с умерен климат, които имат атмосфера и следователно са обитаеми.

Разстоянието, разделящо планетата и нейната звезда, е само 7% от разстоянието между Земята и Слънцето, а планетата получава 1,6 пъти повече енергия от своята звезда, отколкото Земята от Слънцето. Въпреки това звездата е само около 27% от размера на Слънцето, с около 60% от температурата на повърхността на Слънцето.