Миналата година, повече от всякога, лозаро-винарската промишленост усети последиците от световната криза и е малко вероятно нещо да се промени през първите месеци на 2021 година. Въпреки че пандемията показа, че в момента е трудно да се предскаже нещо, според експерти има забележими тенденции, които ще продължат и през 2021 година.

„Ще продължим да избягваме пренаселените барове и ресторанти, така че консумацията на вино у дома ще продължи да расте, дегустацията във виртуални работилници също, а търсенето на веган вина ще расте. Акцент ще бъде поставен върху добре познати и водещи марки. Това не е нищо ново за винопроизводителите, като се има предвид, че девизът „по-малко, но по-добре“ е любим на любителите на виното през последните години и отразява не само нуждата от качествено вино, но и концепцията за удоволствието от виното като част от яденето ", каза Марино Маркешич, собственик на световноизвестната марка Kabola.

Пандемията само ускори тенденциите на умерена консумация, съвместно готвене и умерена наслада от храна и вино, които се появиха в края на 2019 г. Поради новата ситуация са се променили начините за социализация, както и каналите за дистрибуция, така че никога не е било по-лесно да стигнете до любимото си вино, като поръчате онлайн и го доставите вкъщи.

Сомелиерите казват, че любителите на виното по целия свят са заменили богатите и сладки вина с по-леки, по-пресни вина, с по-малко захар и ниско съдържание на сулфит и тази тенденция със сигурност ще продължи и през следващите години.