Женската мода за новия сезон идва с корсети, обувки с висок ток и силни притеснения за разрастващата се руско-украинска война. Освен цените на хранителните продукти, петрола и природния газ военните действия в Украйна повлияха и на модата по целия свят.

Това се вижда от последните ревюта по време на парижката и миланската седмица на модата, в която големите модни отбелязаха конфликта между Русия и Украйна чрез послания в колекциите си. Италианските и Френските дизайнери са по-склонни да вземат страната на Украйна.

Най-изявена позиция даде Демна Гвасалия, творческият директор на Balenciaga, който демонстрира подкрепа за страната на Зеленский и по-специално - за бежанците, които бягат от Украйна.

Шоуто на Balenciaga започна с четене на украинска поезия, снежна виелици и треперещи модели, които се препъват в преспи, носят пластове от дрехи и цялото си имущество в чували.Криза се пренася в модата и се превръща в мощен спектакъл на съпричастност и емоции, каквито луксозните марки не са виждали до момента.

Цялото шоу беше начин Демна Гвасалия  да разкаже лична история.

"Войната в Украйна предизвика травма от миналото, която нося в себе си от 1993 г., когато същата инвазия се случи в моята страна", пише грузинският дизайнер.

Той допълва, че е бил едва 12-годишен, когато напуска Грузия заради гражданска война и намесата на руските войски.

Бележка с историята беше поставена на всяко от 525-те места за зрителите на ревюто заедно с тениска в цветовете на украинското знаме.

Dior използва обстановката в Украйна като фон за подчертаване на женската устойчивост чрез тоалети, създаващи усещане за защита.