Днес Facebook обяви платформата „Instrant Articles“, чрез която потребителите ще могат да четат новинарски сайтове директно от социалната мрежа, без да се налага да чакат страниците да се зарeдят, когато кликнат на тях. Към нея ще се предлага съдържание от The New York Times, BuzzFeed, National Geographic, NBC News, The Guardian, Build, BBC News и Spiegel Online (с надеждите на Facebook те да се увеличат през следващите седмици), като тези Instant Articles ще могат да се виждат в цял свят през iPhone приложението на Facebook.

Социалната мрежа ще споделя анализи, като Instant Articles са съвместими с инструменти като comScore, Omniture и Google Analytics. В тях ще се появяват реклами, като издателите ще прибират 100% от приходите, ако те ги продават, а Facebook ще взима стандартните 30%, ако тя продава рекламите.

Instant Articles няма да се обработват различно от алгоритъма за сортиране на News Feed в социалната мрежа заради техния формат, но ако потребителите кликнат на тях, харесат ги и ги споделят повече от други, то те може да започнат да се появяват повече и по-често във фийда ви, както е с всяко другo популярно съдържание. Това може да накара повече издатели да преминат към новия формат.

Шрифтовете и цялостното оформление на Instant Articles ще бъдат като в оригиналния сайт, от който идва публикацията. Ще има и вградени снимки, видеа и карти, които да могат да се зуумват, както и всички желани  инструменти, в допълнение с контекстуални „Ambient Videos“ – това е направено по искане на самите издатели. По този начин те ще имат много по-голям контрол върху показваното съдържание.

Instant Articles стартират със специално подбрани истории, които вече може да видите, от The New York Times, BuzzFeed, National Geographic, NBC и The Atlantic. От Facebook казват, че през следващите месеци ще продължат да ги разработват заедно с партньорите, като също така ще се взимат под внимание отзивите на читателите, за да се подобри предлаганото.

TrafficNews.bg