Пандемията промени начина, по който хората работят, живеят и общуват, докато онлайн комуникациите процъфтяват. В някои случаи това е довело и до създаването на нови работни места.

Работата, свързана с COVID-19, със сигурност е развитие от последните две години, но тъй като живеем живота си все повече онлайн, много от професиите, които се появиха, са резултат от тази тенденция.

Вижте кои 5 професии не съществуваха преди 5 години:

Служител за тестване за COVID

Работата на служител за тестване за COVID-19 на снимачната площадка на филм например включва правене на тест на всеки човек, на всеки три дни за COVID-19, измерване на температурата и прилагане на изискванията за социално дистанциране.
Може би не е изненадващо, че тази работа може да не съществува дълго. Мерките свързани с пандемията наскоро бяха смекчени. Не са непременно необходими служители за тестване за COVID и повечето продукции не плащат за тях, ако не се налага.

Онлайн фитнес инструктор

През 2020 г. фитнес индустрията се насочи към виртуалните треньори и класове, а глобалният пазар на виртуален фитнес се очаква да нарасне с няколко милиарда долара годишно. Въпреки че ограниченията до голяма степен са премахнати, инструкторите виждат възможност за по-нататъшни иновации във виртуалния фитнес, като тренировките с добавена реалност например.

Съветник по активи в криптовалута

Размерът на глобалния пазар за управление на активи в криптовалута беше оценен на 0,67 милиарда долара през 2020 г. и се очаква да достигне 9,36 милиарда долара до 2030 г. Но той идва с огромни рискове.

„Както всяка развиваща се технология, ще отнеме време, за да бъде възприета от повечето хора“, казват съветниците по активи в САЩ. „Със сигурност виждаме много положителни страни, свързани с него, но определено трябва да има някои промени – крипто се развива толкова бързо, а законодателството се бори да се справи."

Регулаторната рамка и стандартите ще помогнат за изграждането на доверие в това пространство, за да успокоят нестабилността и да помогнат срещу незаконната дейност.

Маркетинг инфуенсъри

Маркетингът от влиятелни лица в социалните медии е голям бизнес, който се очаква да струва около 16,4 милиарда долара до края на тази година, удвоявайки се от 2019 г. насам. Въпреки че е доста добре развито напоследък, бизнес програмите не преподават този тип маркетинг.

Ето защо училището по мениджмънт Kellogg, стартира образователна програма за маркетинг инфлуенсъри. Тъй като кандидатурите за редовни маркетинг програми намаляват, предлагането на тази алтернатива на традиционните програми може да бъде хитър ход за колежите и университетите.

Виртуален ветеринарен лекар

Точно както хуманната медицина все повече преминава към виртуални посещения, така и ветеринарната медицина. До 80% от ветеринарните лекари под 40 години са жени и те все повече искат да имат гъвкав график и да работят според собствените си условия. Освен това има огромен недостиг на ветеринарни лекари в градовете, което води до дълго чакане. Това е нещо, с което виртуалната медицина може да помогне.

Голяма част от работата на ветеринаря е получаването на наистина подробна информация, която може лесно да се направи чрез видео разговор. Също така по този начин може да се види животното спокойно и у дома, а не да е задъхано и нервно в кабинета на ветеринаря.

Виртуалната медицина обаче никога няма да замени реалните грижи. Винаги ще бъде допълнение към личните грижи, защото телемедицината не може да направи операция, не може да вземе кръв – всички тези неща, които изискват ръце. Но може да облекчи бремето както за ветеринарите, така и за пациентите.