Собственикът на империята за очила „Луксотика” Леонардо дел Векио почина на 87 години, съобщиха медиите на Апенините, предаде 24chasa. Вторият по богатство италианец си отиде заради усложнения от пневмония, която обаче не беше свързана с COVID. Милиардерът се намираше от седмици в интензивната терапия на болницата “Сан Рафаеле” в Милано.
Роденият през 1935 г. в Милано Дел Векио притежаваше 27,3 млрд.долара според последната класация на „Форбс” за 2022 г. Първи в нея в Италия е Джовани Фереро, собственикът на индустрията от хранителната промишленост „Фереро” с 36,2 млрд.долара.
Дел Векио беше президент на групировката „Есилор Луксотика”, най-голямата индустрия за производство и продажба на очила и оптични лещи в света. Има над 150 хиляди служители и над 8000 магазина по света.
Милиардерът оставя шест синове и дъщери. Първите трима са родени от брака му с Лучана Нерво, четвъртият е от втората му съпруга Николета , с която Дел Векио се разделя, и за която се жени повторно. Петият и шестият му син са родени от връзката му със Сабина Гроси, бивша инвеститорка в групата му.
Дел Векио се смята открай време за един от най-емблематичните италианци, който изгражда от нулата най-голямата индустрия за очила в света.
Той е роден в Милано в семейството на емигранти от Пулия. Леонардо е четвъртият син на беден продавач на зеленчуци, който умира преди раждането му. Майка му Грация Роко го оставя в сиропиталище. В дома „Мартинит” в Милано прекарва първите 14 години от живота си. Дел Векио няма популярността на Силвио Берлускони, въпреки че е 3,5 пъти по-богат от него.
За да си дадем сметка какво произвежда индустрията „Луксотика”, е достатъчно да си помислим за която и да е скъпа марка очила в света. Тя е или собственост на Дел Векио, или пък той произвежда очилата й по лиценз. Става въпрос за най-луксозните марки очила на италиански, френски, американски дизайнери за висша мода.
Дел Векио сам изгражда империята си. На 15 години започва работа във фабрика за медали и купи.Собствениците й го подтикват да се запише на вечерно обучение в академията „Брера” за гравиране и дизайн. 22-годишен отива да търси работа в Трентино и става гравьор. После се мести в Белуно, до Венеция, и отваря първата си работилница за монтиране на очила. През 1961 г. дюкянът става фабрика „Луксотика”, в която работят 14 души. По-късно Дел Векио започва да произвежда очила и за други. През 1971 г. обаче е готов да се лансира сам в сферата на очилата – прави от рамките до стъклата, със собствената си марка. През 1981 г. навлиза и на американския пазар.
През 1990 г. е големият скок, защото компанията му стъпва на Нюйоркската борса.
Мнозина в Италия смятат Дел Векио открай време за идеалния работодател. Това е така, защото полагаше изключителни грижи за служителите си. Плащаше ваканциите в чужбина с цел обучение на децата на работниците си. Предлагаше и безплатни ясли на децата на служителите си, както и бонуси за пазаруване.
Още от категорията
Личността на Нери Терзиева събра поколението Z, за да му завещае професионалното си наследството