„Екобус” - с това гръмко име Община Пловдив ще започне създаването на общинско дружество за екологичен градски транспорт. Утре зам.-кметът Тодор Чонов ще представи плановете на градската администрация, която да е началото на промяната за публичния транспорт на Пловдив.

Създаването на това предприятие отдавна е закъсняло, но логичен е въпросът защо представянето му е точно сега?

Преди седмица Здравко Димитров и Тодор Чонов излязоха на брифинг след среща с превозвачите, за да кажат дали градският транспорт спира. Това започва да се превръща в ежемесечно събитие, като въпрос на време, е предвид честите срещи, в един момент това да се случи.

Представят „Екобус” – пловдивското общинско дружество за екологичен градски транспортЗалагат 5 млн. лева за новото предприятие, което първоначално ще обслужва две линии

Вместо изпълними реформи в  градския транспорт, твърде вероятно е утре да се наслушаме на невъзможни утопии, които имат една цел – да отклонят внимание от грандиозния скандал, в който са замесени общински служители и превозвачи.

Обвиненията за длъжностните престъпления, източване на републиканския и общинския бюджет, документални престъпления – всичко това трябва да „изчезне” от общественото пространство и да започне да се говори за „Екобус”… бъдещето на транспорта в Пловдив.

Тодор Чонов ще представи своя спасителен пояс онлайн – далече от „външни” очи, уши и усти, които могат да задават неудобни въпроси. Нито журналисти, нито общински съветници ще присъстват на това представяне. Поводът е епидемиологичната обстановка в страната.

Докато обаче Чонов представя своя проект, в „Организация и контрол на транспорта” шефът му и главният счетоводител ще разпишат новите справки на превозвачите за приходи, разходи и загуби. На базата на тях – ще се дадат и новите компенсации към превозвачите.

Все още от Окръжна прокуратура не са съобщили дали ще искат отстраняването на обвинените служители, а от Община Пловдив пък видно не се притесняват от това. Така целият порочен кръг, за който има повдигнати обвинения за милиони, продължава да си функционира. Диверсията пък ще е „Екобус” – едно твърде закъсняло общинско дружество.

Засега други обвинени лица по скандала с градския транспорт няма. Предвид нормативната база у нас евентуални престъпления на висши общински служители ,какъвто е и зам.-кметът по транспорт минават през Специализираната прокуратура. Пуснахме запитване и към специализираното обвинение дали наблюдават досъдебното производство на Окръжна прокуратура, както и дали се разследват висши общински служители.

В Община Пловдив пък очевидно темата е табу и предизвиква страх в определени служители, тъй като започват да газят и закона, за да прикриват информация. На 18 октомври TrafficNews поиска през Закона за достъп до обществена информация всички счетоводни справки на превозвачите към ОКТ от началото на годината, както и санкции и нарушения, констатирани  в звеното. В законоустановения 14-дневен срок обаче така и не получихме отговор – исканата информация, или мотивиран отказ от такава. Припомняме, че всички разкрития, които TrafficNews направи и извади наяве нарушенията на превозвачите бяха на базата на едномесечни отчети на превозвачите.

Диверсията „Екобус”, която ще бъде представена утре, всъщност няма никаква друга цел, освен да спаси стола на Тодор Чонов в Община Пловдив. Стол, който е прекалено разклатен от бездействието му две години като зам.-кмет. Плановете обаче са ясни – столът да издържи още две години, за да изкара зам.-кметът по транспорт мандата.  Последствията обаче ще бъдат върху гърба на пловдивчани -  и ползващите градския транспорт, и  всички данъкоплатци под тепетата.

Ще подаде ли Тодор Чонов оставка след чутовния скандал с градския транспорт?Зам.-кметът по транспорт не вдига своя телефон, въпреки отговорите, които дължи

След срещата в общината: Рейсовете ще си вървят, Тодор Чонов и шефът на ОКТ си оставатПрекратяват договорите , ако запорират сметките на Дошков и Чолаков

Бомбата в градския транспорт на Пловдив избухна – щетите тепърва ще се оценятПрокуратурата, ДАНС и полицията удариха превозвачите и общинарите, крепящи система на нарушения и източване на

хазната

Разследването на TrafficNews

Автобусите на Дошков горят като танкове, отчита стотици хиляди загуби за амортизация и ремонти

Петко Ангелов плаща над 150 000 лева на месец на себе си за наем на автобуси и гараж, отчита ги като загуба

Чолаков отчита между 2,4 и 5 билета на курс на 7 автобусни линии, разходите за наем в пъти над приходите