Можехме да изкараме мандата и сега, на инат, пълен мандат, заяви министърът на финансите в оставка Владислав Горанов. Той не вижда проблем в подаването на оставка. Тя би била проблем, когато се случва на база на оценка и лошо свършена работа.

Държавата е в доста по-добро състояние отколкото я заварихме, каза Горанов в интервю в ефира на бТВ. На въпрос как ще работи администрацията, той отвърна, че лошата администрация не работи добре и с добрите министри. А добрата при служебни правителства, при липса на парламент, който да приема законите и да контролира - забавя темпото. Но той не вижда основание за шок и ужас в администрацията, тъй като тя вече е свикнала.

Горанов заяви, че са се намерили сили да се отстоява бюджета, въпреки гласове той да бъде изтеглен. Всяко следващо мнозинство би могло да промени финансовата рамка. Другата опция, ако не се приеме сегашната, е да се изпълни миналогодишния бюджет. Тогава обаче нямало да има увеличение на минималната заплата, на заплатите на администрацията, на учителите.

По повод данъчната система, Горанов заяви, че плоският данък е много по-справедлив, лесно се събира и дава повече приходи. "Какво значи да се облагат повече богатите? Те и сега плащат повече. Рискът при въвеждането на пропорционалния данък е да не се уцели пропорцията", заяви той. Финансовият министър даде пример с Франция, която вървяла към данъчни облекчения и към плосък данък. Не виждам нищо лошо в това, че сме изпреварили, заяви той и лансира тезата, че социалната политика може да се прави през преразпределянето, в разходната част на бюджета. Така можело да се постигне същия ефект, както с въвеждането на пропорционалната система.

Той заяви, че не упреква БСП и Корнелия Нинова, не е нова идеята им да искат премахването на плоския данък. Това, което те предлагат обаче води до големи загуби в бюджета. Би могло да се въведе прогресивно облагане, което да носи приходи, но не по начина, по който те го предлагат. Горанов прогнозира, че данъците на средната класа биха нараснали двойно и дори повече.

Още новини четете ТУК

TrafficNews.bg