Института за пътна безопасност излезе със становище до служебния министър Стефан Янев.  Според техен анализ в периода май-август 2021 година са загинали от ПТП 221 души, което е с 64-ма души повече спрямо същия период на 2020 година. И в двата периода мерките, ограничаващи пътното движение от коронавируса, са били вдигнати.

Ето какво още се казва в становището до служебния министър: 

       В същото време експертите на Института за пътна безопасност са констатирали множество несъответствия на новоизградени и вече съществуващи обезопасителни пътни системи /ОПС/. С писмо с вх. № 03-08-122/10.06.2021 г. сме уведомили министъра на регионалното развитие и благоустройството  госпожа Комитова като сме й предоставели единадесет на брой доклади, изготвени от международен сертифициран одитор по пътна безопасност. Отговор до този момент не сме получили от г-жа Комитова. На 09.06.2021 г. след тежка катастрофа на АМ “Тракия” наши експерти са констатирали че на повече от 15 км. обезопасителна пътна система липсва единият закрепващ болт на отделните елементи на системата. С писмо № ЗДОИ-51/17.06.2021 г. сме изискали от АПИ предоставяне на монтажните и изпитателните протоколи /краш-тестовете/ на ОПС с липсващ крепежен болт. На 25.06.2021 в писмо с вх. № 33-00-114/25.06.2021 г. АПИ ни отговаря, че не разполага с изпитните протоколи, защото те били собственост на производителя на ОПС, с което според тях поставеният проблем е решен.

       Уведомяваме Ви, че министърът на регионалното развитие и благоустройството, както и подчинената й Агенция “Пътна инфраструктура” проявяват престъпна небрежност и незаинтересованост относно аргументирано поставени проблеми, касаещи сигурността на българските граждани. Считаме, че с безотговорното си поведение отговорните институции са довели до смъртта на повече от 60 души.

       Очакваме да предприемете незабавни действия за отстраняване на констатираните дефицити и своевременно да ни уведомите за това.

       В заключение, експертите на Института за пътна безопасност са информирали за множество несъответствия и предишното правителство с министър-председател Бойко Борисов и отношението му е било същото, както и на вашите министри. Според нас това е и една от основните причини България в продължение на 10 години постоянно да е на последните места по сигурност на пътищата в Европейския съюз.