С разпит на още свидетели и множество искания продължи делото срещу Петър Маринешки, подсъдим за тежката катастрофа с двама загинали край Кадиево. По искане на близките на загиналите Виктор и Тошко, пред магистратите се изправиха трима свидетели.
Припомняме, че Петър Маринешки е привлечен за това, че при управление на лек автомобил БМВ с пловдивска регистрация, е нарушил правилата за движение по Закона за движение по пътищата и по непредпазливост е причинил смърт на 16 и 17- годишни момчета, както и средна телесна повреда на друго 16-годишно момче, довела до трайно затруднение на движенията на дясната му ръка, като деянието е извършено след употреба на наркотично вещество – марихуана, и е настъпила смърт на повече от едно лице и средна телесна повреда на едно лице.
В съдебна зала: Петър Маринашки призна вина, но не и фактите в обвинението
„Спрях и веднага се втурнах към колата, на място вече имаше 1-2 спрели автомобила. Попитах кой е шофьорът, тъй като зад волана нямаше никой. Младо момче каза, че е той, а аз му отвърнах да се моли хората в колата да са живи. Още ме побиват тръпки като се сетя. Колата беше забита в дърво, конкретно задната част. Беше много смачкана. С водача отворихме предна дясна врата и извадихме момче отвътре. Не помня, но ми помагаха още 1-2 души. Имаше две лица отзад, бяха с заклещени крака. И тях извадихме от автомобила. По принцип не се пипат хора, за да не им се навреди. В случая обаче имаше пушек от предната част на колата, затова извадихме момчетата. И четиримата ги поставихме на земята, за мен не бяха в съзнание. Не мърдаха, но въпреки това част от тях бяха с отворени очи. Закъснявах за работа, попитах хората дали са се обадили на 112 и след положителен отговор тръгнах за Пловдив. Участъкът е прав, не беше валяло и асфалтът бе сух”, каза Ангелов пред съда.
Пред магистратите се изправи и бащата на едно от пострадалите деца –Георги. Николай Недялков е бил, в Бургас по време на мелето. По най-бързия начин се е прибрал към Пловдив и отишъл в болницата.
„От хората там научих за смъртта на Виктор и Тодор. Георги не беше добре, на системи и в полузаспало състояние. В болница бе 7 дни, дори след това не беше добре. Опитвал съм три пъти да говоря с него за катастрофата, но той се разплакваше и сменях темата. Не съм говорил в Бараков, на съм говорил с бившата му жена. Тя ми каза за дрогата. Тогава питах Георги дали е употребявал, а той ми заяви, че само е опитвал. Не знам дали Петър е употребявал”, каза Недялков.
След разпитите на свидетелите бяха направени две искания от Тодор Бараков. Едното е да се приеме като доказателство запис от телефонни разговори между него и още двама души, в които се обсъжда поведението на Маринашки и неговия характер.
Молба за приобщаване на доказателства бе направена и за видео, на което Маринашки демонстрира опасно шофиране. За самия клип TrafficNews вече разказа. На кадрите се виждат как младежът шофира, докато и двата му крака са качени на прозореца.
И двете молби обаче бяха отхвърлени от съда. Те бяха оспорени от защитата на Петър в лицето на адвокат Йордан Давчев.
„Това противоречи на закона. Доказателства се събират със способи по НПК. В случая такива липсват. Видеото и записите са с неясни произход, устройство, автор и начин на заснемане”, каза Давчев.
Той също направи искане към съда. Той настоя да се назначи комплексна физическа и авто-техническа експертиза. Вещото лице трябва да отговори на въпроси свързани със степента на амортизация на колата, нейната устойчивост и остарялост.
Желанията и на адвокат Давчев също бяха отхвърлени.
По време на заседанието днес липсваха четирима от призованите свидетели. Именно поради това делото бе отложено за 7 януари. В съдебна зала Маринашки отказа да дава обяснения, заявявайки, че това ще стане в следващо заседание.

Още от категорията
Виж всички
Млад шофьор с безумни действия: Дрифти на завои и създава сериозен риск от катастрофи
Трамвай дерайлира в София СНИМКА
Шофьор издъхна зад волана, блъсна кола
Акценти
Виж всички
Възстановяват от утре движението по „Брезовско шосе"
Напусна ни поетът Иван Ройдов
МТС придобива активи на територията на летище Пловдив