Анализът на нощния градски транспорт в столицата към момента налага промени в маршрута на автобусите. Това стана ясно след днешното заседание на Столичния общински съвет, където се прие, че ще се нанесат корекции на спирките и маршрутите на вечерните линии. Причина за това е, че нощният транспорт в София не е рентабилен. Средствата от продажбата билети покриват едва 20%.

Услугата все още е експериментална. Столичани и гости на столицата ще използват нощните линии със сигурност до края на 2020 г. Но до юни същата година Центърът за градска мобилност трябва да направи подробен анализ и да внесе предложения за промени. В ЦГМ се приемат и предложения от страна на гражданите как транспортът би могъл да стане по-привлекателен. Столичани могат да изпратят писмено предложенията си чрез електронното деловодство на страницата на ЦГМ.

"Гражданите, особено тези, които ползват нощните линии, да кажат откъде и през кой квартал да минават автобусите, къде да има спирка, за да е удобен и ефективен автоусът през нощта", призовават от ЦГМ.

Към момента данните сочат, че най-натоварената линия е тази от "Студентски град" до "Обеля". Най-много нощните автобуси се ползват през лятото - юни и юли, както и събота и неделя.