„Изядената“ част от зелените площи на булевард „Свобода“ се оказа, че не е подготовка за строителството на велоалея, а само временен път за камионите на фирмата изпълнител, това обясниха главният инженер на Общината Йордан Калев и представител на фирма „Драгиев Ко“  пред гражданите, които живеят в зоната. От няколко дни има недоволство в квартала заради посипването на 6 метра чакълена основа между първия и втория ред дървета в голямата паркова зона.

Нуждата от т.нар. временен път е, че камионите ще разнасят кал по новоасфалтирания булевард, което ще попречи на полагането на маркировката, а и освен това ще се разкалят всичките улици. От „Драгиев и Ко“ увериха, че след приключването на ремонтните дейности зелените площи ще бъдат възстановени.

Хората в района бяха убедени, че там се строи велоалея, за която обаче няма одобрен проект и строително решение. Отговорът на представителя на „Драгиев и Ко“ предизвика иронични усмивки у събралите се хора, като част от тях смятат, че това е бягане от отговорност.

В крайна сметка се разбра, че там се изгражда единствено и само тротоар, който е на 2.40 метра от бордюра или 1.6 метра от саксиите на първата линия дървета. Гражданите продължаваха да настояват там да не се прави велоалея и да се изяжда от зелената площ, при положение, че от другата страна има 6 метров тротоар, който е с разбити плочки и е подходящ за изграждането на трасе за велосипедисти. Калев, обаче отхвърли тази хипотеза. Той каза, че има подписка от 150 души, с които искат улица „Данаил Юруков“ да бъде отворена за автомобили и  ако се случи това ще има конфликт на велосипедисти и автомобили. Главният инженер заяви, че велоалея там ще има като е въпрос на преценка от къде точно ще мине.

Пловдивчани в готовност да блокират булеварди заради бетон върху парк СНИМКИХората около бул. „Свобода“ искат велоалея, но не за сметка на зелените площи